Opgelost door VGZ: aanvullende verzekering

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 97507
Gebruiker
marietje63
Datum
2 reacties

Details

De klacht

in 2014 is er een betalingsachterstand ontstaan. Ik wil dit zeker niet goedpraten, maar als je niet veel geld hebt...... Vanwege de achterstand in betaling is de aanvullende verzekering stopgezet. Inmiddels heb ik een betalingsregeling getroffen welke ik ook netjes nakom. Maar helaas pindakaas, op mijn vraag of de aanvullende verzekering per 1-1-2015 weer geaktiveerd kon worden kreeg ik een negatief antwoord. Ik had nog steeds een betalingsachterstand. Ik vind dat ik mijn goede wil heb getoond en vind het dan ook onterecht en flauw. Want als ik het goed begrijp kan ik nu pas weer per 1-1-2016 een aanvullende verzekering aanvragen. Kan dat nou niet anders???????

De oplossing

Graag zou ik zien dat de aanvullende verzekering per 1-1-2015 weer geaktiveerd wordt. Ik heb mijn goede wil getoond waarom de VGZ dan niet??

2 reacties

  1. Auteur
    VGZ
    Datum
    Geachte mevrouw Klapwijk, Bedankt voor uw bericht. Omdat ik u telefonisch niet kan bereiken, ontvangt u mijn reactie via klachtenkompas. Aanvullende verzekering
    In onze administratie zie ik dat wij uw aanvullende verzekering beëindigd hebben in september 2014 in verband met een betalingsachterstand. Dit hebben wij gedaan voor u en meneer Tettelaar. U geeft aan dat u voor de betalingsachterstand een betalingsregeling hebt getroffen. U vraagt of wij uit coulance uw aanvullende verzekering per 1 januari 2015 willen herstellen. Coulance
    Ik herstel uit coulance de aanvullende verzekering voor u en meneer Tettelaar. Wij gaan daarom bij u met terugwerkende kracht premie in rekening brengen voor de aanvullende verzekering. Dit doen wij voor de maand januari, februari en maart 2015. Wij gaan dit bij u in rekening brengen samen met de premie van april. Wij schrijven dit rond 27 april af van uw rekening. Betalingen
    Ik wil u erop wijzen dat het belangrijk is dat u de betalingsregeling na komt. Als u de betalingsregeling niet nakomt, of wanneer er een nieuwe achterstand ontstaat, dan beëindigen wij opnieuw de aanvullende verzekering. Wij zullen de aanvullende verzekering dan niet meer herstellen. Mevrouw Klapwijk, ik ga ervan uit dat ik u voldoende geïnformeerd heb.
  2. Auteur
    marietje63
    Datum
    Wat mij betreft is dit een prima oplossing!! Hartelijk dank daarvoor.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
marietje63
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over VGZ?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen