Klacht VGZ: Achterstand in eigen administratie VGZ netjes door communiceren naar klant

HopeFaith43

Heb vanaf halverwege mei meerdere aanmaningen van VGZ ontvangen met bedragen van €1,50 vermeerderd met incassokosten.
Ik had mijn maandelijkse premie bedragen via internetbankieren overgemaakt en doe dit al jaren zo en concludeerde dat mijn betalingen hun brieven had gekruisigd. Ik had namelijk niets anders gedaan dan ik al jaren deed.

Bij de 3e brief ben ik echter gaan bellen. Ik kreeg uitgelegd dat het om acceptgiro kosten zou gaan. Ik zei echter dat ik altijd het zelfde premie bedrag overmaak en geen gebruik maak van de acceptgiro.
Toen ik vroeg sinds wanneer dit zou zijn zei mevrouw dat dit al jaren zo was. Ik gaf te kennen dat ik de communicatie niet duidelijk en netjes vond in hun brieven.

VGZ loopt behoorlijk achter in haar administratie en stuurt dan ineens (dreigende) brieven die financiële gevolgen kunnen hebben voor de klant.
Ik had dit graag anders gezien.

Telefonisch heeft mevrouw in het systeem aangegeven dat ik vanaf volgende maand per mail de premiekosten zal ontvangen.
Graag wil ik dat alle kosten van de laatste brieven worden vernietigd.

VGZ
    Beste heer/mevrouw, hartelijk bedankt voor het vermelden van uw klacht. Door uw input kunnen wij onze service verbeteren. Uw klacht kunnen we helaas niet hier op klachtenkompas.nl voor u oplossen. Ik leg u graag uit waarom niet. Persoonsgegevens (medische en financiële gegevens) zijn wettelijk beschermde gegevens. Op klachenkompas.nl zijn deze gegevens niet afgeschermd. Zo lezen niet alleen wij van VGZ uw klacht, maar ook medewerkers van klachtenkompas.nl, die niets met uw medische of financiële situatie te maken hebben. Wij willen niet dat uw persoonsgegevens zomaar online staan, dus vragen wij u vriendelijk om deze klacht hier te verwijderen. Wij hebben uw klacht doorgestuurd naar onze afdeling Klachtenmanagement. U krijgt binnen tien werkdagen een inhoudelijke reactie. Hebben wij een aanvraag voor zorg afgewezen en bent u het hier niet mee eens? Dan beoordelen wij de aanvraag opnieuw. Het kan dan iets langer duren voor u een reactie krijgt, maar niet meer dan twintig werkdagen.

Hartelijk bedankt voor uw geduld.

Het Klachtenmanagement team

Ook een klacht indienen over VGZ?