Klacht VGZ: Allergische reactie op Champix en toch factuur.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 367000
Gebruiker
Nognietgestopteroker!
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Geachte Heer, mevrouw

Stoppen met roken via Champix dat was mijn bedoeling. Ik had via de huisarts een afspraak gemaakt bij de stoppen met roken poli. Alles goed gekeurd ik mocht Champix gaan gebruiken voor de duur van 12 weken. De helft van de medicijnen snel ontvangen en dus snel begonnen. Na een week kreeg ik een allergische reactie op het medicijn! Huisartsenpost geweest en per direct gestopt met het gebruik. Nu kan ik de overige medicijnen niet meer gebruiken. Kan ze wel terug sturen maar dan worden ze vernietigd en GEEN geld terug. Er zijn uitzonderingen op de regel maar VGZ verwijst mij door naar de Nationale apotheek. Die verwijzen mij op hun beurt weer door naar VGZ. Wordt dus van het kastje naar de muur gestuurd. De factuur wordt alsnog doorgezet terwijl ik niks meer aan de medicijnen heb door de allergische reactie. De kans op een allergische reactie is trouwens minder 1 op de 1000 gebruikers.

De oplossing

Graag geen factuur van VGZ voor de medicijnen die ik niet meer kan gebruiken door een allergische reactie waar ik niks aan kan doen.

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Nognietgestopteroker!
Datum
Uiteindelijke oplossing
Vandaag dinsdag 4 Juni een reactie vanuit VGZ. Dat de Nationale Apotheker de medicijnen mogen declareren bij het VGZ. Maar dat dit alsnog via mijn eigen risico gaat. Dus ik kan alsnog de medicijnen betalen. Het spijt ze en er is geen andere oplossing. Ik blijf bij het feit dat als je een allergische reactie krijgt er toch degelijk een oplossing mogelijk moet zijn. Het is telefonisch ook gezegd dat het in uitzonderlijke gevallen mogelijk is. Blijf het vreemd vinden dat de consument voor deze kosten moeten opdraaien. Biedt dan een alternatief aan. Dat je kan beginnen met iets anders i.p.v een ander met de kosten te laten zitten.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over VGZ?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen