Klacht VGZ: diefstal door VGZ

Klachtnummer
# 126150
Gebruiker
patient007
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Door een fout van mij heb ik in juni en juli dezelfde nota van VGZ betaald, 89.66 euro. In augustus heb ik hierover gebeld, het zou worden terugbetaald. Op 20 augustus 79.32 ontvangen zonder vermelding waarom te weinig werd overgemaakt. Na telefonisch kontakt bleek dat er nog een nota van 6.36 betaald moest worden (mijn betalingsopdracht was al verzonden) EN VGZ had zelf in juli 3.98 premie te weinig afgeschreven. Men had dit dus zomaar met mijn foutief overgemaakt geld overgemaakt! Voor mij is dit pure DIEFSTAL!

De oplossing

3 reacties

  1. Auteur
    VGZ
    Datum
    Geachte meneer Horneman,

    Bedankt voor uw bericht. Wij nemen zo snel mogelijk telefonisch contact met u op.

    Met vriendelijke groet,
    Madeleine

    Medewerker webcare
  2. Auteur
    patient007
    Datum
    VGZ heeft inderdaad contact met mij opgenomen, maar heeft niets kunnen/willen verbeteren. Geen excuus, geen verklaring waarom een fout van hun met mijn geld is gecorrigeerd. Ook geen schriftelijke uitleg.
  3. Auteur
    VGZ
    Datum
    Geachte heer Horneman,

    Vergissingen kunnen voorkomen zowel bij u, door per ongeluk een dubbele betaling te doen, als bij een groot bedrijf als VGZ. Ik heb even gekeken naar de betalingen en de verrekeningen. Ik zie dat VGZ het teveel betaalde bedrag aan u heeft overgemaakt. Inderdaad hebben zij automatisch een bedrag ingehouden van de teruggave voor € 6,36. Dit hebben zij gedaan omdat er een nieuwe vordering voor uw verplicht eigen risico was ontstaan.

    Een digitale administratie verwerkt uw betaling automatisch op een openstaande post. In dit geval dus een rekening voor het verplicht eigen risico. Er is hier dus geen sprake van diefstal maar is er sprake van een verschil in uw bedoeling van uw betaling en onze verwerking. Er stond een rekening van € 6,36 open. Wij ontvangen een betaling, verwerken deze betaling op die rekening en storten het teveel betaalde aan u terug.

    Bovendien, als coöperatie gaan al onze ontvangsten terug naar onze leden, de verzekerden. Dit doen wij door de basispremie voor het jaar voor een deel af te kopen en we gebruiken een deel van de winst om garant te staan voor de zorgkosten.

    Er is hier dus geen sprake van opzet, onwil of andere snode bijbedoelingen. Wij hebben altijd het beste met onze verzekerden voor. Als u twijfelt aan een rekening, of aan uw zorgkosten, kunt u dit altijd zelf controleren in uw MijnVGZ. U kunt ook contact opnemen met onze klantenservice via 0900 - 84 90.

    Met vriendelijke groet,

    Melvin

Ook een klacht indienen over VGZ?