Klacht VGZ: Digitaal systeem VGZ

Als hoofdverzekerde ( en 1 medeverzekerde) digitaal aangeschreven dat:
- door wanbetaling als wanbetalers te boek staan
- onze polis per direct wordt gewijzigd ( van de Tot nu toe huidige verzekering plus alle aanvullende verzekeringen) naar basisverzekering.
- wij niet mogen overstappen/beëindigen van de verzekering naar een andere verzekeraar Het idee en gevoel hebben dat alles wat er aan kosten betaald is en betaald moet worden niet meer te overzien is, en dat je betaald wat er in rekening gebracht is en moet worden , van wat VGZ in rekening brengt.
Na een tweetal pogingen via de medewerkers van vgz komt men tot de conclusie dat wij onterecht, en dus niet teruggezet worden, evenals dat er geen betalingsachterstand is. Intussen wél incasso kosten betaald. VGZ wil dit compenseren door een 'iris-cheque' te sturen. Wil ik niet. Ik wil gecompenseerd worden door het leed en stress wat aangericht wordt door VGZ. Klacht digitaal geheel omschreven. Door storing eraf gegooid

- meteen aangegeven alles in de toekomst op ouderwets papieren post te ontvangen.
- compensatie van vgz zowel voor de teveel en onterecht betaalde incassokosten.
- compensatie voor de geleden emotionele schade vanwege stress.
- vgz mag zich niet verschuilen achter dat ' het systeem zo werkt'.

VGZ
    Geachte heer Beuken,

Ik begrijp dat het erg vervelend is dat onze digitale berichten u niet hebben bereikt. Om u van dienst te zijn verrekenen we de door u betaalde administratiekosten (€ 40) met de zorgkosten die wij met vergoedingenoverzicht 2015 nummer 7 (€ 45,94) bij u in rekening hebben gebracht. Deze vordering hebben wij daarom verlaagd naar € 5,94. U kunt dit bedrag naar ons overmaken met de acceptgiro die u van ons ontvangen hebt. Op deze acceptgiro vermelden wij het bedrag van € 45,94, dit bedrag kunt u zelf aanpassen naar € 5,94.

Verder geeft u aan dat u een compensatie wilt voor de geleden emotionele schade. Wij zij niet bereid om u een compensatie toe te kennen voor de emotionele schade die u meent te hebben geleden. Op basis van uw verzekering hebt u geen recht op een vergoeding voor deze kosten. Dit vindt u ook terug in de VGZ Goede Keuze verzekeringsvoorwaarden 2015, artikel 1.11. uitsluitingen.

Omdat dit ons definitieve standpunt is, hebt u de mogelijkheid uw bezwaar voor te leggen bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). Deze onafhankelijke stichting beoordeelt of wij ons aan de geldende voorwaarden en regelgeving gehouden hebben. Na behandeling van uw bezwaar brengt de SKGZ een bindend advies uit. Hieronder vindt u de contactgegevens van de SKGZ.

Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ)
    Postbus 291
    3700 AG ZEIST
    www.skgz.nl

Tot slot bevestig ik u dat wij toekomstige correspondentie per post naar u versturen.

Tjeerd
    A.M.Beuken
    Tekenend voor VGZ is ook hier terug te vinden in hun geboden oplossing: al vóór het versturen van de acceptgiro wordt een ander bedrag gezet dan dat er werkelijk betaald moet worden: maar liefst veertig euro verschil. De consument 'mag' zelf het juiste bedrag invullen. Ik vraag mij werkelijk af of alle betalingen in het verleden wel klopten, dit voorbeeld versterkt mijn twijfels alleen maar.

A.M.Beuken

Ook een klacht indienen over VGZ?