Klacht VGZ: Financieel in de problemen door vgz

liefs van vgz

ik ben in het tijdsvak van 2013-2014 over gestapt van CZ naar VGZ.Omdat CZ mij niet wide loslaten omdat er een rekening openstond van 35,- euro heeft de overstap 7 maanden geduurd wat inhield dat ik 1255,- euro moest voldoen aan VGZ.
Na de betaling gedaan te hebben kreeg ik een aantal weken nadien een brief...van een deurwaarder MG.De Jong te Arnhem dat er een bedrag open stond van 800,- euro...
Vgz had dit bedrag terug gestort zonder enige vorm van communicatie naar mijn zijde.
Ik mailde VGZ hier over..het antwoord "uw betaling werd niet door het systeem herkend"...waarom dan een deurwaarder inschakelen?
Ik heb in meerdere pogingen geprobeerd om contact te maken met VGZ over die 800,- euro, maar VGZ verwees me telkens weer naar de deurwaarder!
Nu is de ZAAK?..voor gekomen bij het gerechtshof te 's-Hertogenbosch..uitspraak...totale bedrag 2800,- euro te voldoen door mij.

Ik word in mijn bestaan bedreigd door een verplicht opgelegde verzekering die hun eigen gang gaan.

ik wens dat het geld door de deurwaarder en rechtbank opgelegd ongedaan word gemaakt.

VGZ
    Beste Wilbert,

Op 9 oktober 2014 heb je via het contactformulier contact met ons opgenomen om een betalingsregeling af te spreken voor de totale betalingsachterstand van € 1342,97. Op 10 oktober 2014 hebben wij deze betalingsregeling (11 termijnen van ca. € 122,07 per maand) per mail bevestigd. Daarnaast hebben we op 12 oktober 2014 een schriftelijk bevestiging van deze betalingsregeling verstuurd.

Wij hebben op 5 november 2014 een bedrag van € 1.252,78 van jou ontvangen. Op dat moment stond er naast resterende termijnen voor de afgesproken betalingsregeling nog een bedrag van € 426,02 open (eerste twee termijnen van de betalingsregeling, 2x €122,07, de premie voor de maanden november en december 2014,2x € 90,19 en de kosten voor betaling via acceptgiro € 1,50). Omdat er niet meer openstond hebben we het bedrag van € 826,76 op 25 november 2014 teruggestort, voor het resterende deel van de achterstand was namelijk een betalingsregeling afgesproken. Daarna hebben wij geen betalingen voor de afgesproken betalingsregeling meer ontvangen, op 28 februari 2015 is de betalingsregeling daarom beëindigd. In verband met deze beëindiging moest u de achterstand in 1x voldoen. Omdat wij geen tijdige betaling ontvingen hebben wij de betalingsachterstand overgedragen aan het incassobureau.

We wijken niet af van het vonnis van de rechtbank. Ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend voor je is. Het spijt mij dat we hierin niets voor je kunnen betekenen. Omdat dit ons definitieve standpunt is, heb je de mogelijkheid om jouw bezwaar voor te leggen bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). Deze onafhankelijke stichting beoordeelt of wij ons aan de geldende voorwaarden en regelgeving gehouden hebben. Na behandeling van jouw bezwaar brengt de SKGZ een bindend advies uit. Hieronder vind je de contactgegevens van de SKGZ.

Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ)
    Postbus 291
    3700 AG ZEIST
    www.skgz.nl

Tjeerd
    liefs van vgz
    Goedemorgen,

IK betaal dus het grootste gedeelte van een achterstand,dat accepteert u niet want een betalingsregeling heeft voorrang?
    U moet mijn geld accepteren.dan was een klein bedrag over gebleven...nu hebben jullie dat weer verhoogt door een bedrag terug te storten.
    Als u 70% van de achterstand ontvangt handeld vgz in zo'n vorm dat het bedrag weer oploopt!
    Das erg vreemd en ook onacceptabel.

Wilbert.(ik wens een oplossing geen verdere en onnodige papierwinkel)
    Ik verblijf.
    VGZ
    Beste Wilbert,

Je hebt de mogelijkheid om jouw bezwaar voor te leggen bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) wanneer je het niet eens bent met ons standpunt. Deze onafhankelijke stichting beoordeelt of wij ons aan de geldende voorwaarden, wet- en regelgeving gehouden hebben. Na behandeling van jouw bezwaar brengt de SKGZ een bindend advies uit. Hieronder vind je de contactgegevens van de SKGZ.

Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ)
    Postbus 291
    3700 AG ZEIST
    www.skgz.nl

Tjeerd

Ook een klacht indienen over VGZ?