Opgelost door VGZ: Geen volledige vergoeding

Eline

Bij het vergoedingsoverzicht op VGZ staat vermeld dat er een totale vergoeding wordt gegeven. Echter bij het indienen van mijn factuur krijg ik niet de volledige vergoeding.
Ik heb geprobeerd een medewerker te spreken, maar werd zeer onvriendelijk te woord gestaan dat het juist is was zij doen en dat het in de polisvoorwaarden staat. Echter geeft VGZ op de eigen site aan dat het volledig vergoed wordt, en geeft hiermee verkeerde informatie.

Graag zie ik een oplossing van VGZ tegemoet, waarin zij mij het verschuldigde bedrag nog uitkeren.

VGZ
    Beste Eline,

Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend voor je is dat je niet vriendelijk te woord bent gestaan door mijn collega van onze klantenservice. Namens VGZ bied ik je hiervoor onze excuses aan.

Je hebt recht op een vergoeding voor zorg zoals opgenomen in de verzekeringsvoorwaarden. Vanuit jouw aanvullende verzekering heb je recht op een vergoeding voor anticonceptie tot maximaal het bedrag zoals vastgelegd in het Geneesmiddelenvergoedingssysteem (GVS). Dit vind je terug in de verzekeringsvoorwaarden van de VGZ Aanvullend Goed, Beter, Best verzekering 2016, artikel 1,1 Anticonceptiemiddelen.

Op de website https://www.medicijnkosten.nl/ vind je terug of geneesmiddelen opgenomen zijn in het GVS voor welk bedrag.

De Mirena I.U.D. voor een bedrag van € 148,23 opgenomen in het GVS. Dit is de maximale vergoeding waar je vanuit jouw aanvullende verzekering recht op hebt. Jij declareerde een bedrag van € 161,20. Hiervan hebben wij een bedrag van € 154,75 vergoed. Dit is meer dan het bedrag waar je recht op hebt. We komen je daarom niet tegemoet door je nog een extra aanvullende vergoeding toe te kennen. Omdat dit ons definitieve standpunt is, heb je de mogelijkheid om jouw bezwaar voor te leggen bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). Deze onafhankelijke stichting beoordeelt of wij ons aan de geldende voorwaarden en regelgeving gehouden hebben. Na behandeling van jouw bezwaar brengt de SKGZ een bindend advies uit. Hieronder vind je de contactgegevens van de SKGZ.

Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ)
    Postbus 291
    3700 AG ZEIST
    www.skgz.nl

Tjeerd
    Eline
    Ik ga er mee akkoord, omdat VGZ mij toch nooit gelijk zal geven. Maar de gegeven informatie op de website klopt niet, daar zou voor de volledigheid de toevoeging van het maximale bedrag van GVS vermeld moeten worden. Nu blijft de informatie verkeerd op de website staan.

Eline

Ook een klacht indienen over VGZ?