Klacht VGZ: Gezinspolis en privacy, digitale post zonder medeweten klant

# 194480
P.

Ons gezin is bij VGZ verzekerd op 1 polis. Mijn man en ik hebben onze eigen mijnvgz om declaraties in te zien. Mijn man is hoofdverzekerde en de kinderen staan onder zijn mijnvgz. Vandaag ontving ik een herinneringsnota van VGZ terwijl ik nooit eerder een nota heb ontvangen. Na een telefoontje blijkt dat VGZ alle verzekerden een half jaar geleden over heeft gezet op digitale post. Wij zijn hiervan nooit in kennis gesteld. Deze digitale post blijkt een postvak in mijnvgz te zijn. Hierop heb ik ingelogd op mijnvgz maar zag nergens een nota staan. Weer gebeld met VGZ. Mijn nota's blijken bij mijn man te staan.
Mijn klachten zijn dat ik de declaraties van mijn kinderen niet kan inzien omdat ze bij mijn man staan. Volgens VGZ heeft dit met de privacy te maken, maar vervolgens zetten ze mijn nota's bij mijn man. Heb ik dan geen recht op privacy???? Daarbij, als je dit voor elkaar geheim wilt houden sluit je een aparte verzekering af en niet een gezamelijke gezinspolis.

Voor beide partijen inzage in declaraties voor alle personen op dezelfde polis (eventuele problemen met privacy kunnen ze ondervangen door de verzekerden beiden te laten tekenen voor toestemming).
Rekeningen onder de naam van de verzekerde en dus niet standaard bij de hoofdverzekerde.
Klanten op de hoogte brengen van dergelijke belangrijke veranderingen zodat je weet dat je geen nota's per post meer krijgt.

VGZ
    Geachte mevrouw Boogaard,

Wat een vervelende situatie voor u. Ik zie dat u ook een klacht hebt ingediend via het klachtenformulier op onze website. U ontvangt zo snel mogelijk een inhoudelijke reactie van afdeling Klachtenmanagement.

Vriendelijke groet,
    VGZ

Naoual
    Webcare

Ook een klacht indienen over VGZ?