Klacht VGZ: Kreeg geen brief over lopende zaken.

Karinfraisl

Ik ben bij vgz verzekerd en doe of deed iedere maand mijn premie met telebankieren..telefoon overmaken nog voordat ik acceptgiro kreeg....bedrag 109 euro met bij vermelding maandelijkse premie.....wat is nu gebeurd hebben ze dat naar eigen risico gesluisd....en omdat ze alles per mail deden en ik geen laptop meer had.....Kreeg ik achterstand.....en ineens een incasso met nodige kosten......ik vind hadden op zen minst per brief iets kunnen laten weten......ik ben zelf psychisch op dit moment niet in staat om alles uit te zoeken en heb nu hulp ge vraagt van maatschappelijk werk ziekenhuis..ik betaal op dit moment 165 euro per maand om de schade in te lopen......wat niet gebeurd zou zijn als ze me op tijd een brief hadden gestuurd.....ook weet ik niet.....hoeveel staat er nu open

Ik wil die incassokosten zowel niet betalen....had vgz me aangeschreven per brief was er niks aan de hand geweest.....zijn genoeg mensen wat geen computer hebben

Karinfraisl
    Ik kon niet meer schrijven bij deze verder.....ook erger ik me dat in basis verzekering 107 euro geen masseur word vergoed en veel medicijnen betaald moeten worden...ondanks de fikse hoge eigen risico betaald is....heb scoliose en kan niet naar kraker...heb zenuwpijnen en zalf moet betaald worden.....diep triest voor minima
    Hoi Karin,

Bedankt voor jouw klacht. Je bent het niet eens met het feit dat jij geen brieven van ons hebt ontvangen en jij wilt geen incassokosten betalen. Nu is mij niet duidelijk welke incassokosten je bedoelde, aangezien wij geen incassokosten in rekening hebben gebracht bij jou. Bedoel je het incassodossier dat begin van dit jaar werd opgestart?

Wij sturen al onze correspondentie per brief aan jou toe, ik vind het erg vervelend dat jij niets van ons hebt ontvangen. Ik heb jouw adres gecontroleerd, deze staat juist in ons systeem. Het spijt mij dat ik je niet kan informeren waarom de post niet bij jou is aangekomen.

Je geeft in jouw bericht aan dat jij lijdt aan scoliose. Omdat jij geen aanvullende verzekering hebt, kun jij hiervoor niet de beweegzorg ontvangen die jij nodig hebt. Dit is erg vervelend. Je geeft in jouw bericht aan dat jij tot de minima behoort. Ik adviseer je om bij jouw gemeente te vragen of zij een collectiviteit voor minima hebben. In sommige gevallen kun jij dan met een korting je hoger verzekeren dan voor de basisverzekering. Nu weet ik niet of dit in jouw gemeente ook zo is, maar dit kun je zelf even opvragen.

Omdat wij geen incassokosten bij jou in rekening hebben gebracht, kan ik hier inhoudelijk ook niet op reageren. Excuses voor het ongemak.

Karinfraisl
    Ik had graag van uw op papier wat ik open heb staan..bedrag? Het is me niet duidelijk waardat vandaan komt en ook niet hoelang ik nu 165 euro moet betalen ipv 107 wil graag weten wanneer ik laatste afbetaling heb dus bij deze graag het openstaand bedrag en wanneer dat betaald is gr karin....ps kom er geen wijs uit volgens mij zijn er wel incasso kosten meegerekend...
    Hoi Karin,

Ik zie dat jij een betalingsregeling hebt afgesproken. Het totaalbedrag van € 665,56 is verdeeld over 12 termijnen. Het termijnbedrag is € 55,46 per maand. Wij brengen deze termijnen vanaf augustus in rekening. In juli 2017 betaal jij dus voor het laatst het maandbedrag van € 164,90.

Je ontvangt iedere maand een acceptgirokaart van ons, waarmee je de betaling kan doen. Ik adviseer je om deze maandelijks af te wachten, zo zie je precies welke kosten wij bij jou in rekening brengen.

Wij hebben dit jaar nog geen incassokosten bij jou in rekening gebracht. Je hebt dus niet te veel aan ons hoeven te betalen.

VGZ
    Excuus, ik vergat de huidige openstaande rekening door te geven.

Momenteel staat er € 164,90 open voor de premie van september inclusief termijn 2 van de betalingsregeling. Het betalingskenmerk is 7000 0003 2866 5403.

Karinfraisl
    Ik heb een brief waarop staat bedrag 444.91 openstaand hoe komen jullie in godsnaam op 665. Euro? Word steeds meer? Terwijl ik betaal ik laat dit uitzoeken door rechtshulp klopt niks van
    Hoi Karin,

Als je het prettig vindt, kan ik je een premiespecificatie toesturen. Hierop zie je alle kosten die wij bij jou in rekening hebben gebracht en de betalingen die wij van jou hebben ontvangen.

Zo kan je precies zien wat er nog open staat. En staat er een rekening open welke jij al betaald hebt? Dan kun je daar een betaalbewijs van aanleveren en zoeken wij het voor je uit.

Ik hoor graag of je hier behoefte aan hebt.

Karinfraisl
    Lees je ook eel wat ik schtijf....heb brief gedateerd 24 juni2016 waarin staat over de periode 1_11_2015 tot en met31_1 2016 openstaand bedrag 444.91 is hoe komen jullie nu ineens aan bedrag over de 600 euro het word ondanks dat ik 165 euro betaal ipv 107 alleen maar meer afz is jeroen van der loo
    Karinfraisl
    Is dit voor jullie voorstel tot afhandeling? Om mij een nieuwe rekening te sturen terwijl ik hier voor mijn neus een gedateerde rekening heb? Maar raar genoeg komen bedragen niet overeen? En krijg ik hier ook geen andwoord op?
    Karinfraisl
    En om even terug te komen ik krijg alles per post....nu ja.....maar niet in de tijd dat schuld ontstaan is door jullie schuld....als ik geld overmaak en ik zet erbij maandelijkse premie dan horen jullie dat niet naar eigen risico te storten en mij dan zeggen heb premie achterstand.....brieven kreeg ik toen niet.....dat is nu pas omdat ik gezegt heb wil alles per post.....hadden jullie mij toen optijd in kennis gesteld via brief was dit nooit gebeurd.....dus blijf bij de les en kijk eerst