Klacht VGZ: Mijn moeder is uit de verzekering gezet vanwege overwintering in Spanje.

# 52056
ericcator

Mijn moeder van 75 overwintert vanwege longemfyseem in Spanje. Daarnaast gaat zij per 1 maart verhuizen binnen Nederland. Over deze verhuizing heeft zij haar zorgverzekering VGZ gebeld. Deze vertelde haar dat een verandering in het woonadres schriftelijk moest worden doorgegeven, en zij zouden hiertoe een formulier opsturen. Inmiddels was mijn moeder naar Spanje vertrokken en heeft zij op de site van VGZ gelezen dat verhuizingen automatisch worden geregeld via de gemeente. Toen zij het formulier van VGZ in januari kreeg, heeft zij haar Spaanse adres als VERBLIJFS-adres ingevuld, en gevraagd welke zorg zij in de buurt kan afnemen. VGZ heeft dit als verhuizing naar Spanje geïnterpreteerd, zonder dat er een bericht van de gemeente is gekomen. Sindsdien hebben mijn moeder en haar zoons vergeefs geprobeerd VGZ van hun vergissing te overtuigen, met bellen, emails en zelfs een aangetekende brief. We lopen op tegen een muur van onbereidwilligheid, en mijn moeder loopt onverzekerd rond.

Graag zouden we willen dat VGZ mijn moeder gewoon weer in de verzekering opneemt. Zij woont in Nederland en verblijft soms in Spanje. Er is geen enkele reden om haar uit de verzekering te gooien. Echter, VGZ roept al twee maanden dat de klacht in behandeling is, en ondertussen gebeurt er niets, ondanks verscheidene emails en telefoontjes.

VGZ
    Uw klacht is in behandeling bij de Afdeling Klachtenmanagement. U ontvangt van hen zsm een reactie.

Ook een klacht indienen over VGZ?