Klacht VGZ: Misleidende verzekeringsvoorwaarden/acceptatievoorwaarden
Details
De klacht
De afgelopen 10 jaar heb ik zowel een aanvullend als aanvullend tandarts verzekering afgenomen bij twee andere verzekeraars. Omdat ik bij de laatste niet tevreden was ik voornemens om een nieuwe verzekeraar te nemen. Ook bij deze verzekering heb ik een restitutie polis (duurste) afgesloten met een aanvullende en aanvullende tandarts verzekering. De keuze voor VGZ is gevallen omdat deze geen wachttijden hanteren voor bepaalde tandheelkundige behandelingen.VGZ stelt bij het afsluiten twee vragen:
- Bent u de afgelopen jaren op jaarlijkse controle geweest?
- En denkt u de komende twee jaren een aanspraak te gaan doen op uw aanvullende tandarts verzekering?
De afgelopen twaalf jaar heb ik zelfs nog nooit een halfjaarlijkse afspraak laten voorbijgaan. Op de tweede vraag heb ik JA moeten antwoorden omdat er wel voornemens zijn om bepaalde tandheelkundige ingrepen te laten plaatsvinden. Dit is ook de reden dat ik altijd al een aanvullende tandverzekering heb gehad.
De oplossing
Dat ik als klant geaccepteerd wordt met het verzekeringspakket dat ik aangevraagd heb. En niet het beleid hanteert om zoveel mogelijk premie te incasseren om aan de andere kant zo weinig mogelijk uit te hoeven keren.Als bovenstaande niet gehonoreerd wordt eis ik van VGZ dat ze in de voorwaarde voor de "Tand Beter" en "Tand Best" een wachttijd van 2 jaar opnemen voor specifieke tandheelkundige zorg. Dit is wat andere verzekeraars wel in hun voorwaarden opnemen maar dan met maximaal één jaar wachttijd.
Als niet minstens één van bovenstaande voorstellen overgenomen zal worden, leg ik deze kwestie voor bij de SKGZ (Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen).
Bij voorbaat wil ik u bedanken voor de moeite waarvan ik overtuigd ben dat u die in deze zaak gaat steken.
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.