Klacht VGZ: Onvriendelijk!

Anoniem

VGZ, heeft 5 talen opgenomen in hun voorwaarden waar je je declaratie mee kan indienen of als erkend wordt gezien. Helaas waren we niet in een van die landen en ben ik moet spoed behandeld voor mijn tanden en heb ik een Turkse nota gekregen. Keurig ingediend maar afgewezen. Volgens hen was het niet in de erkende taal ingediend. Een tandarts nota is niet moeilijk te vertalen neem ik aan. Daarnaast kon ik natuurlijk ook niet weten dat Turkse taal niet erkend wordt. Ten eerste waar baseren jullie op erkenning? Ten tweede zorgverzekeraars gaan tegenwoordig laagdrempelig om met talen maar vgz niet. Daarnaast wordt er onvriendelijk mee omgegaan, er wordt mij tijdens het telefoongesprek gezegd dat ‘de Turkse gemeenschappen de voorwaarden niet goed lezen’. Waar baseert zij zich op?

Ik ben paar jaar geleden ook met spoed behandeld in het buitenland en heb het gewoon in die taal ingeleverd. Helemaal geen problemen gehad. VGZ jammer van je medewerkers! VGZ heeft nog te groeien waar is jullie klantvriendelijkheid?

Ik denk dat de bedrijf mij niets kan doen. Ze moeten werken aan hun klantvriendelijkheid en niet gaan discrimineren!

VGZ
    Beste mevrouw, hartelijk bedankt voor het vermelden van uw klacht. Door uw input kunnen wij onze service verbeteren. Uw klacht kunnen we helaas niet hier op klachtenkompas.nl voor u oplossen. Ik leg u graag uit waarom niet. Persoonsgegevens (medische en financiële gegevens) zijn wettelijk beschermde

gegevens. Op klacht.nl zijn deze gegevens niet afgeschermd. Zo lezen niet alleen wij van VGZ uw klacht, maar ook medewerkers van klachtenkompas.nl, die niets met uw medische of financiële situatie te maken hebben. Wij willen niet dat uw persoonsgegevens zomaar online staan, dus vragen wij u vriendelijk om deze klacht hier te verwijderen. Wij hebben uw klacht doorgestuurd naar onze afdeling Klachtenmanagement. U krijgt binnen tien werkdagen een inhoudelijke reactie. Hebben wij een aanvraag voor zorg afgewezen en bent u het hier niet mee eens? Dan beoordelen wij de aanvraag opnieuw. Het kan dan iets langer duren voor u een reactie krijgt, maar niet meer dan twintig werkdagen. Hartelijk bedankt voor uw geduld. Het Klachtenmanagement team

Ook een klacht indienen over VGZ?