Opgelost door VGZ: preferente edicijnen

Anna

Ik gebruik al jaren sulfasalazine als reuma medicijn. Nu staat dit in de lijst met voorkeursmedicijnen (tablet msr 500mg mylan 15258769 Mylan BV) Mijn apotheek kan al sinds april dit medicijn niet meer bestellen en levert nu het medicijn van een andere fabrikant (PCH) dit heeft als gevolg dat VGZ het nu verrekent met mijn eigen risico. Bij mijn keus voor VGZ heeft het feit dat voorkeursgeneesmiddelen niet met het verplicht eigen risico worden verrekent een grote rol gespeeld. Als dit nu buiten mijn schuld wegvalt (mij maakt het niet uit van welke fabrikant mijn medicijn komt) kom ik opeens op veel hogere zorgkosten uit.
Nadat mijn eerste klacht hierover is naar tevredenheid opgelost, Maar ik kreeg in december toch weer een rekening ten laste van mijn eigen risico voor dit reuma medicijn. Op de klacht is totaal niet gereageerd

Ten eerste dat men reageert en ten tweede dat de kosten voor dit medicijn gerestitueerd worden.

VGZ
    Beste mevrouw Flinzer, Ik heb uw klacht doorgestuurd naar mijn collega, mevrouw Van der Steen. Met vriendelijke groet,Melvin
    Anna
    wacht nog steeds op verdere reactie van VGZ (mvr Van der Steen)
    VGZ
    Geachte mevrouw Flinzner,
    Mijn excuses dat mijn collega nog geen contact met u opgenomen heeft. Zij heeft mij toegezegd dat zij vandaag met u contact opneemt. Met vriendelijke groet,
    Saskia
    Anna
    Tevreden met de geboden oplossing.

Anna

Ook een klacht indienen over VGZ?