Klacht VGZ: Preferente medicijnen (wederom)

Anna

Ik gebruik al jaren sulfasalazine als reuma medicijn. Nu staat dit in de lijst met voorkeursmedicijnen (tablet msr 500mg mylan 15258769 Mylan BV) Mijn apotheek kan al sinds april dit medicijn niet meer bestellen en levert nu het medicijn van een andere fabrikant (PCH) dit heeft als gevolg dat VGZ het nu verrekent met mijn eigen risico. Bij mijn keus voor VGZ heeft het feit dat voorkeursgeneesmiddelen niet met het verplicht eigen risico worden verrekent een grote rol gespeeld. Als dit nu buiten mijn schuld wegvalt (mij maakt het niet uit van welke fabrikant mijn medicijn komt) kom ik opeens op veel hogere zorgkosten uit.
Nadat mijn vorige klacht hierover naar tevredenheid is opgelost, krijg ik in december toch weer een rekening ten laste van mijn eigen risico voor dit reuma medicijn.

Geen verrekening met mijn eigen risico!

VGZ is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Anna
    Geen enkele reactie!! Nu iedereen zijn ziektekostenverzekering voor heeft gekozen en niet meer terug kan is het zeker niet meer belangrijk klachten netjes af te handelen

Ook een klacht indienen over VGZ?