Klacht VGZ: Rekening dermatoloog NIET vergoed

# 198958
remco

Al zolang ik kan herinneren kamp ik met een huidprobleem. Deze aandoening geeft mij problemen bij het uitoefenen van mijn werk.

Na meerdere behandelingen bij de huisarts en de polikliniek, helaas zonder het gewenste resultaat, ben ik uiteindelijk een behandeling ondergaan bij een dermatoloog. Op dit moment ben ik ontzettend gelukkig met het resultaat. De klachten zijn aanzienlijk verminderd en ik voel me een stuk zelfverzekerder.

De rekening is ingediend, maar niet vergoed en deze is afgewezen door het niet aanwezig zijn van een DBC-code op de factuur.

Deze behandeling bleek voor mijn aandoening het gewenste resultaat op te leveren. Ik ben deze behandeling ondergaan omdat andere methoden niet werkten. Omdat deze behandeling zowel medisch als psychisch hebben bijgedragen aan mijn welbevinden verlang ik een compensatie in de gemaakte kosten.

VGZ
    Beste Remco,

Het Zorginstituut Nederland bepaalt welke zorg is opgenomen in de basisverzekering. De zorg kan worden opgenomen in de basisverzekering wanneer deze voldoet aan de stand van de wetenschap en de praktijk. Het Zorginstituut Nederland heeft vastgesteld dat de MiraDry-behandeling niet voldoet aan de stand van de
    wetenschap en praktijk. Daarom is dit geen verzekerde prestatie is op grond van de zorgverzekering. De kosten van de behandeling kunnen daarom niet vanuit de zorgverzekering worden vergoed. Daarnaast hebben wij voor deze zorg geen vergoeding opgenomen in onze aanvullende verzekeringen. De kosten komen daarom voor jouw eigen rekening.
    Omdat dit ons definitieve standpunt is, heb je de mogelijkheid jouw bezwaar voor te leggen bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). Deze onafhankelijke stichting beoordeelt of wij ons aan de geldende voorwaarden en regelgeving gehouden hebben. Na behandeling van jouw bezwaar brengt de SKGZ een bindend advies uit. Hieronder vind je de contactgegevens van de SKGZ.

Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ)
    Postbus 291
    3700 AG ZEIST
    www.skgz.nl

Groet,
    Tjeerd

Ook een klacht indienen over VGZ?