Opgelost door VGZ: Toupim, band gemaakt van eigen haar, wordt niet vergoed maar gewone pruik wel. Hoe vreemd!!

content Opgelost
Huls

Mijn zusje, 48 jaar oud, (had) lange blonde haren, heeft borstkanker waarvoor zij sinds oktober 2018 zware chemotherapie ondergaat, waarbij ze haar haren zou verliezen. Nu is het in ons land bij alle verzekeringsmaatschappijen goed geregeld dat je als pleister op deze zware psychische wond, een vergoeding krijgt voor een pruik/haarstuk. Als je aanvullend verzekerd bent krijg je nog eens extra vergoeding.
Nu vond ik voor mijn zusje het meest geweldige haarstuk ever...namelijk de mogelijkheid om via het bedrijf Toupim.nl , een haarstuk van haar eigen haar te laten maken, aan en zgn haarband.
Ongelooflijk wat een prachtige en fijne en goede oplossing om in deze toch al zo zware tijd, toch je echte eigen look kan blijven behouden.
Binnen 1 week had ze hem in huis.
Kosten € 680, - (minder dan de meeste gewone reguliere pruiken)
Nu kregen we te horen dat VGZ dit haarstuk helemaal NIET vergoedt! Niks, noppe, 0,0!!
Reden: het bedrijf moet een kappersdiploma hebben (?) .
En de zorgverzekeraar moet een contract hebben met de haarwerkspecialiste of bedrijf.
De prothesehempjes en zgn Mutsja's worden wel vergoedt. Dit mag je bij ieder niet gecontracteerd bedrijf kopen.
Er zijn 2 verzekeraars die deze toupim van eigen haar wel vergoeden, maar VGZ dus niet.
Mijn zusje ontbreekt het aan energie en moed nu om hier navraag en opheldering over te vragen, daarom doe ik het voor haar.

Mijn vraag is: kunt u helpen en laten herzien zodat ze dit haarstuk ( al is het maar een deel) alsnog vergoed krijgt, uit coulance?

Vriendelijke groet,
Anne

Alsnog ervoor zorgen dat het vergoed wordt. En dat VGZ het bedrijf Toupim opneemt in het pakket want de Toupim van eigen haar is de meest geweldige en verzachtende pleister op de wonde voor vele kankerpatienten!!

Huls
Het bedrijf heeft met mij persoonlijk contact opgenomen en alles uitgelegd. Aan een oplossing wordt gewerkt.

Ook een klacht indienen over VGZ?