Klacht VGZ: uitstel van endometriose operatie in uz Leuven

# 197356
Marielle

Door mijn endometriose ben ik in uz Leuven terecht gekomen en door
Onvoldoende informatie is nu mijn operatie nog langer uit gesteld en ik sta
al een jaar op de wachtlijst.

Ik zou in januari 2017 geholpen worden in Leuven m'n baarmoeder is al verwijderd
in januari 2014 en m'n baarmoederhals hebben ze toen laten zitten die word
nu verwijderd eileiders worden eruit gehaald en 1 eierstok zit vast geplakt
aan m'n dikke darm misschien word die ook verwijderd maar dat kunnen ze
pas zien als ik op de operatie tafel ligt en dan kijken ze ook op dat moment of
er een stukje darm verwijderd word en of ik eventueel een tijdelijke stoma
krijg en dat willen hun zwart/wit op papier hebben.
Dat jullie de kosten vergoeden en doordat het bij jullie zolang geduurd
heeft word de operatie uit gesteld tot medio maart.Aangezien het een
zware operatie betreft en ik me ingesteld had op januari baal ik hier flink van.
Ondanks dat ik veel telefoontjes gepleegd heb naar jullie en Leuven.

Dat ik gewoon in januari geholpen word
het liefst zo snel mogelijk.

VGZ
    Hoi Mariëlle, wat een ontzettend vervelende situatie! Ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk geholpen wilt worden aangezien je al een lange tijd aan het wachten bent! Wat ik je in ieder geval wil adviseren is om telefonisch contact op te nemen met onze afdeling Zorgadvies & Bemiddeling. Zij kunnen voor je kijken waar je zo snel mogelijk terecht kunt voor deze zelfde behandeling. Je kunt hun telefonisch bereiken via telefoonnummer 088 - 131 16 11. Ik wens je veel succes alvast! Groet, Selima
    Marielle
    Ik vind het fijn dat jullie willen kijken waar ik sneller aan de beurt bent.Maar dat ga ik niet doen ik blijf in dit ziekenhuis.

Marielle van Kolfschoten
    VGZ
    Hoi Mariëlle, ik begrijp dat je liever bij hetzelfde ziekenhuis blijft. Wij kunnen je niet voorrang geven op een wachtlijst. Als het ziekenhuis niet op korte termijn plaats heeft kunnen wij je daar niet mee helpen. Je geeft aan dat het door ons zo lang geduurd heeft. Daarom wil ik kort toelichten waarom ons antwoord enige tijd heeft geduurd. Toen je eind september belde was het nog niet bekend of we in januari een contract hebben met het UZ in Leuven. Wij hebben toen half oktober een kostenraming vanuit het ziekenhuis in Leuven ontvangen. We hebben je 17 oktober 2016 gevraagd om aanvullende informatie over toe te sturen. Wij hebben deze informatie op 16 november 2016 in behandeling genomen en je op 17 november 2016 een bericht over gestuurd. Ik kan me voorstellen dat je het gevoel hebt dat dit lang heeft geduurd. Wij hebben gehandeld naar de informatie die wij op dat moment hadden. Het spijt me dat ik de operatie niet kan versnellen voor je. Ik wens je veel succes met de operatie.
    Groet, Joost

Ook een klacht indienen over VGZ?