Klacht VGZ: VGZ weigert mij aanvullend te verzekeren

Mieks

Ik heb in 2018 een achterstand bij mijn zorgverzekeraar opgelopen
Per 1 mei 2019 ging ik van alleen basis verzekering naar collectieve verzekering via de gemeente (pakket compleet)
Per 28 mei 2019 ben ik mbt de achterstand uit 2018 met Channock Chase een betaal regeling overeengekomen die ik sinds juni 2019 in maandelijkse termijnen betaal

Eind juni 2019 kreeg ik via de gemeente te horen dat vgz mijn verzekering had geroyeerd (geen bericht via vgz zelf, ook niet mbt een achterstand)
Reden: ik zou achterstand in betaling hebben mbt afkoop eigen risico
In mijn administratie had ik maandelijks mijn zorgpremie en afkoop eigen risico gewoon iedere maand in 2019 betaald
In administratie van vgz waren mijn betalingen anders weggeboekt dan hoe betaling door mij waren bedoeld en aangegeven zonder mij dit te melden waardoor ik zgn enkele tientjes achterstand zou hebben opgelopen
(creatief boekhouden van vgz)
Na heel veel telefoontjes een bedrag van deze zgn achterstand kunnen achterhalen waarna ik direct dit bedrag in een extra betaling heb voldaan. Vervolgens heb ik mij opnieuw aangemeld voor de collectieve verzekering via gemeente.
Per eind augustus 2019 was ik weer aanvullend verzekerd
Per half november ontving ik polis mbt 2020
Begin februari 2020 kwam ik er per toeval zelf via de zorgapp achter (weer geen bericht van vgz) dat ik opnieuw ben geroyeerd en ben ik per 1 februari wederom alleen basis verzekerd
De betaalregeling met channock chase die in mei 2019 is overeengekomen is maandelijks voldaan en loopt nog

De zorgpremie is eveneens maandelijks voldaan
Toch geroyeerd en nu weigert vgz mij weer aanvullend te verzekeren totdat betaalregeling in geheel is voldaan.

Ik ben enorm gefrustreerd dat ik mij niet aanvullend kan verzekeren
Ik heb fysiotherapie nodig en een tandartsbehandeling nodig die ik niet zelf niet kan bekostigen dus niet kan krijgen

Per 1 februari 2020 dus met terugwerkende kracht wens ik dat de de polis zoals ik deze had 't/m 31 januari 2020 namelijk collectief gemeentepakket compleet met afkoop eigen risico ad zorgpremie van 162.20
Ipv de nu afgedwongen enkel basis verzekerd zorgpremie ad 119,95

VGZ
    Beste heer/mevrouw, hartelijk bedankt voor het vermelden van uw klacht. Door uw input kunnen wij onze service verbeteren. Uw klacht kunnen we helaas niet hier op klachtenkompas.nl voor u oplossen. Ik leg u graag uit waarom niet. Persoonsgegevens (medische en financiële gegevens) zijn wettelijk beschermde gegevens. Op klacht.nl zijn deze gegevens niet afgeschermd. Zo lezen niet alleen wij van VGZ uw klacht, maar ook medewerkers van klachtenkompas.nl, die niets met uw medische of financiële situatie te maken hebben. Wij willen niet dat uw persoonsgegevens zomaar online staan, dus vragen wij u vriendelijk om deze klacht hier te verwijderen. Wij hebben uw klacht doorgestuurd naar onze afdeling Klachtenmanagement. U krijgt binnen tien werkdagen een inhoudelijke reactie. Hebben wij een aanvraag voor zorg afgewezen en bent u het hier niet mee eens? Dan beoordelen wij de aanvraag opnieuw. Het kan dan iets langer duren voor u een reactie krijgt, maar niet meer dan twintig werkdagen.

Hartelijk bedankt voor uw geduld.

Het Klachtenmanagement team

Ook een klacht indienen over VGZ?