Klacht VGZ: Zie hierboven

angeladenadel

Ik had een verzekering bij Vgz een gezin uitgebreid pakket, dit had ik aangeschaft voor het jaar 2019 aangezien mn dochter ergens een beugel nodig zou hebben... in 2020 zou dit pakket komen te vervallen, er werd mij een ander pakket aangeboden. Ik heb contact gezocht met VGZ en gevraagd wat ik het beste kon doen. Mijn dochter was inmiddels onder behandeling van de orthodontist en ik wilde goed verzekerd zijn aangezien ik alleenstaand bent. Ik wilde zelf het beste en duurste pakket omdat dit een goede vergoeding had. Ik heb specifiek nog gevraagd of er nog iets aan vast zat zoals wachtlijst maar dit was niet het geval volgens de vrouw aan de telefoon omdat ik altijd al een duurder tandartspakket had gehad en dit dan voor mij niet van toepassing was omdat mijn oude pakket niet meer bestond. Nu krijg ik echter steeds rekeningen binnen van de tandarts en heb ik gisteren gebeld naar de Vgz hoe dit kon aangezien ik een duur pakket heb. De man aan de telefoon zei tegen mij dat ik dus op een wachtlijst stond van een jaar en nu niks vergoedt krijgt. Ik betaal nu dus de volle dure premie en ik mag alle rekeningen betalen. Ik moest volgens de man een klacht indienen en dit heb ik gedaan maar dit kan lang duren voordat er contact opgenomen gaat worden. In de tussentijd heeft mijn dochter het eerste deel van de beugel en komen er flinke hoge rekeningen binnen, leuk voor een alleenstaande moeder die zeker wilde zijn van een goede verzekering!!!

Ik wil mijn wachtlijst verwijderd hebben en mijn geld terug van de rekeningen die ik betaald heb. Zodat ik echt een goede verzekering heb en een goede vergoeding.
Ik heb mijn verzekering telefonisch besproken met de klantenservice dus er zal vast een gesprek opgenomen zijn.

VGZ
    Beste heer/mevrouw, hartelijk bedankt voor het vermelden van uw klacht. Door uw input kunnen wij onze service verbeteren. Uw klacht kunnen we helaas niet hier op klachtenkompas.nl voor u oplossen. Ik leg u graag uit waarom niet. Persoonsgegevens (medische en financiële gegevens) zijn wettelijk beschermde gegevens. Op klacht.nl zijn deze gegevens niet afgeschermd. Zo lezen niet alleen wij van VGZ uw klacht, maar ook medewerkers van klachtenkompas.nl, die niets met uw medische of financiële situatie te maken hebben. Wij willen niet dat uw persoonsgegevens zomaar online staan, dus vragen wij u vriendelijk om deze klacht hier te verwijderen. Wij hebben uw klacht doorgestuurd naar onze afdeling Klachtenmanagement. U krijgt binnen tien werkdagen een inhoudelijke reactie. Hebben wij een aanvraag voor zorg afgewezen en bent u het hier niet mee eens? Dan beoordelen wij de aanvraag opnieuw. Het kan dan iets langer duren voor u een reactie krijgt, maar niet meer dan twintig werkdagen.

Hartelijk bedankt voor uw geduld.

Het Klachtenmanagement team

Ook een klacht indienen over VGZ?