Klacht Viagogo: Betalen terwijl op tijd de tickets geannuleerd zijn

Klachtnummer
# 300457
Gebruiker
Tessavanmierlo
Datum
0 reacties

Details

De klacht


Kaartjes 's avonds aangeboden voor een concert. de volgende dag contact opgenomen met de organisatie. Nu blijkt dat deze tickets op naam staan en dus niet doorverkocht kunnen worden.
Ik had deze tickets te koop gezet omdat wij samen met mijn nicht en haar vriend zouden gaan. Helaas is de relatie beëindigd en willen we anders mensen blij maken met twee tickets voor een uitverkocht concert.
Ik kreeg direct een mail dat de kaartjes verkocht waren maar dat ik binnen 48 uur kon reageren om de verkoop de bevestigen, ik heb direct de verkoop ongedaan gemaakt.
Nu krijg ik 1 week later een mail dat er toch een bedrag van €441.90 wordt ingehouden van mijn creditcard. Dit vind ik niet juist.
Officieel gezien kunnen deze kaarten helemaal niet doorverkocht worden omdat ze naam gebonden zijn. ik vraag me af wat met de mensen gebeurd die niet binnenkomen tijdens het concert omdat het ID niet overeenkomt met de naam op het ticket.
Ik begrijp dat Viagogo kosten in rekening brengt voor de bemiddeling maar €441.90 is absurd.
Mijn klacht heb ik overal waar mogelijk geuit helaas dat ik een direct contact kan opnemen met de klantenservice van Viagogo zelf.

De oplossing

Het bovenstaan bedrag van €441.90 kan en mag niet van de creditcard worden afgeschreven. Kaarten zijn binnen 48 uur teruggetrokken en officieel gezien mogen de kaarten niet doorverkocht worden.

0 reacties

Ook een klacht indienen over Viagogo?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen