Klacht Viaplay: 13 maanden betaald 1 maand te vroeg beëindigd door ViaPlay

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 650506
Gebruiker
GaveZebra#680
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Abonnement voor 13 maanden afgesloten bij Viaplay op 22 februari 2022 om F1 te kunnen zien. Per 1 maart is de dienst in werking getreden en zijn er in het begin veel problemen geweest waardoor de 1e race niet eens te zien was.

Nu is de dienst stopgezet en krijg ik de mededeling dat ik een abonnement moet afsluiten om de content te zien.

Door deze eenzijdige contractbreuk kan ik ook andere zeken niet meer zien en zou ik OPNIEUW de eerste wedstrijd van het F1 seizoen moeten missen.
Klantenservice is niet bereikbaar, zowel niet via facebook, chat of telefoon.

Gewenste oplossing

Dienst open zetten tot 1 mei 2023

Bijlagen

Geboden oplossing
Absurde gang van zaken, de klacht is gesloten terwijl hij nog bestaat. Nul opgelost. "1 maand gratis"? Ik heb niets ontvangen en hoe kun je iets als gratis bestempelen terwijl ervoor betaald is (en niet eens geleverd)? Het zou pas 1 maand gratis zijn wanneer ik een voucher voor 2 maanden gekregen zou hebben. Wat nog het ergst is dat je als betalende klant er achteraan moet gaan. Nee geen Viaplay voor mij, als het zo moet, kies ik voor een beter alternatief.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

3 reacties

  1. Auteur
    Viaplay
    Datum
    Beste heer/mevrouw,


    Allereerst onze excuses voor de verwarring wat betreft uw contract en dat u geen contact heeft kunnen krijgen met onze klantenservice. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

    Het is vrij druk bij ons geweest en daardoor was het tijdelijk iets lastiger om ons te kunnen bereiken.

    Ik nodig u graag uit om contact met ons te zoeken via help.viaplay.com/nl zodat wij met u mee kunnen kijken naar uw situatie en samen tot een gepaste oplossing kunnen zorgen.

    Alvast bedankt voor uw medewerking en wij zien uw contact graag tegemoet.

    Met vriendelijke groeten,
    De klantenservice van Viaplay
  2. Auteur
    GaveZebra#680
    Datum
    "voor de verwarring wat betreft uw contract"
    Er is geen ruimte voor verwarring;
    Viaplay biedt aan: 13 maanden Viaplay voor € 99,- (zie bijlage), op 1 maart 2022 start de dienst, op 1 maart 2023 wordt de dienst onaangekondigd stopgezet. Dat dat geen 13 maanden is, is voor iedereen duidelijk, geen verwarring mogelijk.

    Daar komt nog bij dat na de start van Viaplay de F1 de eerste maanden slechts met veel haperingen te zien is geweest. Nota bene de eerste start van het F1-seizoen, wat een heel speciaal moment is voor de fan, is niet eens te zien geweest door serverproblemen. Dit lag volgens Viaplay initieel aan de configuratie bij de mensen thuis, ondanks dat andere streamingsdiensten zoals F1TV Pro, Netflix, HBO Max, Amazon Prime, NLZiet, Discovery etc totaal geen problemen opleverden.

    Nu wil Viaplay zich er goedkoop vanaf doen door een voucher voor 1 maand aan te bieden. Dat vind ik op zijn minst een beetje vreemde 'oplossing' omdat zelfs met voucher niet is geleverd wat overeengekomen is.

    Moet je je voorstellen dat je een telefoonabonnement afsluit, je de eerste maanden slecht bereikbaar bent, dan de provider je halverwege een maand lang afsluit, je daarna (pas na aandringen door CB) een beltegoedbon geeft en beweert daarmee aan zijn verplichtingen te hebben voldaan.

    Viaplay zou OP ZIJN MINST een voucher voor twee maanden aan de getroffen klanten van de 13 maanden aanbieding moeten bieden. En dan niet alleen de klagende klanten, maar ALLE getroffen klanten.

    Misschien dat dit in Zweden normale handelspraktijken zijn, maar dit is geen manier van zaken doen in Nederland.
  3. Auteur
    Viaplay
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste,

    Bedankt voor uw bericht.

    Wij waarderen de feedback die u geeft over de door u genoemde punten, wij zullen deze feedback meenemen zodat onze diensten in de toekomst verbeterd kunnen worden.Uw suggestie om een voucher aan te bieden, wordt al gedaan zodat er 1 maand gratis van onze diensten gebruik kan worden gemaakt. Ik dank u nogmaals voor deze input!

    Mocht u verder nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.

    De klantenservice kunt u vinden via de volgende link: help.viaplay.com/nl/

    Met vriendelijke groet,

    De klantenservice van Viaplay

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Viaplay?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen