Klacht Viaplay: Haperend beeld bij F1 races met Viaplay

P. Bechtold

F1 races bij Viaplay blijven haperen.
Ik heb al eerder een klacht ingedient en heb contact gehad met de klantenservice.
Alles doorgegeven. Ik zou door technische dienst van Viaplay worden gebeld voor een oplossing.
Helaas het blijft stil bij Viaplay. Bij Ziggo nooit problemen gehad.
Wanneer kan ik het bericht van de technische dienst verwachten.

goed beeld en compensatie voor dat haperende beeld. op 28 mei klacht ingedient en 10 juni gevraagd
Geen enkele oplossing alleen maar aangeven dat het aan mij, de aparatuur of de provider ligt. Maar zeker niet aan Viaplay, maar weer opnieuw op klachtenkompas zetten

Goedemorgen viaplay,

Naar aanleiding van bovenstaande klacht ben ik gebeld door jullie en hebben jullie mijn gegevens genoteerd. Ik zou door jullie worden terug gebeld voor een oplossing. Helaas lijken jullie lak te hebben aan je klanten. Tot op heden is er geen enkele reactie meer van jullie geweest.
    P. Bechtold
    Wedderom contact gehad met Viaplay en weer opnieuw zelfde vragen beantwoord en opgestuurd.
    En wederom blijft het weer stil van de kant van Viaplay.
    P. Bechtold
    Nog steeds geen reactie van Viaplay ondanks beloftes
    P. Bechtold
    Deze mail kreeg ik van Viaplay:
    Bedankt voor uw email en excuses voor deze late reactie.

Allereerst, mijn excuses dat u nog niet de beste ervaring met Viaplay heeft tot nu toe. Uw antwoorden hebben wij in goede orde ontvangen.
    Aan de hand van uw email adres heb ik gezien dat u een abonnement heeft afgesloten via KPN. U geeft in uw antwoorden ook aan dat u via kanaal 225 naar de formule 1 wilt kijken en dat dit sinds 1 maand problemen oplevert. Ik heb daarom in uw gegevens gekeken en zie dat u sinds 19 juni jl van provider bent geswitched van KPN naar Ziggo. Dit zou de verklaring kunnen zijn dat u problemen ervaart met het beeld. Ik verzoek u om dit nogmaals te checken, wie uw huidige provider is?

Daarnaast heb ik ook naar uw apparatuur gekeken waarop u naar onze streamingsdienst kijkt.
    - Samsung: ue40ES6100W bouwjaar 2012
    - LG: 42SL9000 bouwjaar 2009

Deze apparaten worden helaas niet volledig ondersteund door onze Viaplay app, waardoor het streamen problemen oplevert. Deze apparaten staan op onze website vermeld. Ik stuur u deze link zodat u het zelf kunt bekijken. https://viaplay.com/nl-nl/devices

Om toch optimaal van de Viaplay app gebruik te maken met uw apparatuur, stel ik het volgende voor.
    - het aanschaffen van een Google Chromecast, zodat u van een willekeurig apparaat cast naar uw TV.
    - Doormiddel van een HDMI kabel die verbonden is met een laptop en uw TV.

Ik begrijp dat u na het lezen van deze email, wat verdere vragen heeft. U kunt ons altijd ook benaderen via het telefoonnummer Viaplay: 0103 006 670.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Sherine
    Goedendag Sherine,

Fijn dat je op zondag nog reageert op mijn mail van enkele weken geleden.
    Ja, je kunt inderdaad wel stellen dat de ervaringen met Viaplay teleurstellend zijn evenals jouw antwoord nu.
    Ook je antwoorden zijn namelijk niet helemaal correct.

1) Ik heb al vanaf het begin problemen met het beeld en niet de laatste maand.
    2) Ik heb een abonnement bij Viaplay via KPN en ik ben niet op 19 juni overgestapt naar Ziggo. Dat is dus geen verklaring voor mijn slechte beeldkwaliteit.
    3) Met beide tv’s heb ik in het verleden naar de formule 1 gekeken via Ziggo als provider. Op beide TV’s had ik een goed beeld.
    Dan zou dat met Viaplay niet mogelijk zijn????? Vreemd. Ook dat is voor mij geen plausibele verklaring voor de slechte beeldkwaliteit.
    4) Uw voorstel om een chroomcast aan te schaffen om formule 1 te kijken snijd geen hout, het lijkt erop dat u legio redenen zoekt om maar niet te hoeven toegeven dat uw dienst onder de maat presteert.
    Het is niet voor niets dat er zoveel klachten zijn over de kwaliteit van Viaplay. Volgens mij is door u aan de consumentenbond toegezegd dat Viaplay de klanten met problemen zou benaderen en een oplossing en vergoeding zou aanbieden.
    Wat u met deze mail doet is mij op kosten jagen en zaken aan wil laten schaffen die niet nodig zouden moeten zijn als u een goede kwaliteit zou leveren.

Ik doe u het volgende voorstel:
    1) U zorgt voor een goede en acceptabele beeldkwaliteit en zorgt voor ongestoord kijkgenot.
    2) U geeft mij, zoals u ook in de media heeft communiceert, een vergoeding voor het gemiste kijkgenot.
    3) Ik geef u dan pas een goede beoordeling over uw service.
    Viaplay
    Beste P. Bechtold,

Bedankt voor uw bericht.

Wij waarderen de feedback die u geeft over de door u genoemde punten, wij zullen deze feedback meenemen zodat onze diensten in de toekomst verbeterd kunnen worden.

Mocht u verder nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op via de volgende link: https://help.viaplay.com/nl

De klantenservice van viaplay
    P. Bechtold
    Helaas viaplay heeft lak aan haar klanten en reageerd niet.
    P. Bechtold
    deze week nog een mail gestuurd voor een reactie, maar het blijft stil bij Viaplay.
    P. Bechtold
    onvoorstelbaar die reactie van de klantenservice van Viaplay. Snappen ze het
    echt niet of willen ze het niet snappen, of... kunnen ze het echt niet snappen???

Ook een klacht indienen over Viaplay?