Klacht Viaplay: Slechte stream kwaliteit

Klachtnummer
# 603132
Gebruiker
Ben
Datum
4 reacties

Details

Klacht

Zondag tijdens de Formule1 race weer een aantal keer hele slechte beeldkwaliteit.
Over het algemeen is de beeldkwaliteit al veel minder dan bij de uitzendingen vorig jaar via ziggo, vooral te zien in de kleur rood die gewoon smerig is. Verder bij snel bewegende beelden goed te zie dat de bitrate niet hoog is. Kijk via viaplay app op een vast bedrade Apple TV die rechtstreeks naar modem gaat met een Speedtest van ruim 600mb download.

Gewenste oplossing

Compensatie en hoger bitrate streams

4 reacties

  1. Auteur
    Viaplay
    Datum
    Beste B. van Berk,

    Vriendelijk bedankt voor uw bericht.

    Vervelend om te lezen dat u problemen ervaart met de kwaliteit van onze stream. Ik kijk graag wat ik voor u kan doen.

    Mocht u willen dat wij de onderliggende problemen die u ervaart onderzoeken, dan ontvangen wij graag de volgende gegevens:

    Geregistreerd e-mailadres van je account;
    Apparaat waar je de klachten op hebt en bouwjaar en model;
    Modelnummer van het apparaat;
    App versie;
    Firmware versie;
    Internetverbinding;
    IP adres, te vinden via https://whatismyipaddress.com/;

    Deze gegevens kunt u verstrekken in een privébericht via onze klantenservice: https://help.viaplay.com/nl/

    Verder willen wij graag mededelen dat uw feedback erg op prijs wordt gesteld en daarbij excuses voor het eventuele ongemak dat u heeft ervaren.

    Mocht u verder nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

    Ik wens u een fijne dag toe.

    Vriendelijke groeten,

    De klantenservice van Viaplay

  2. Auteur
    Ben
    Datum
    Antwoord van Viaplay, of ik allemaal vragen kan beantwoorden over de aparatuur. Die heb ik dus allemaal al ingevuld op de site (en staat zelfs in de mail die ik kreeg van viaplay) komt over als geautomatiseerd antwoord om tijd te rekken.
    Even mijn achtergrond; ik ben Senior Support Enigineer bij een groot mediabedrijf op het mediapark in Hilversum, heb professionele apparatuur in huis zoals de router en netwerk switches en de stream loopt niet over WiFi. Dus ze hoeven bij mij niet aan te komen met dat het aan m’n eigen netwerk zou liggen.
  3. Auteur
    Ben
    Datum
    Begint weer goed, nu de eerste minuten geen geluid…. Is ook al eerder gebeurd.
  4. Auteur
    Ben
    Datum
    Nu wel commentaar maar geen general noise. De interviews op lokatie zijn ook al vanaf het begin uit Sync……

Reageer

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Viaplay?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen