Klacht Viaplay: Viaplay beëindigd abonnement bijna 1 maand te vroeg, geen compensatie

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 654253
Gebruiker
RickE
Datum
5 reacties

Details

Klacht

Mijn viaplay abonnement is te vroeg gestopt, dit zou tot 25 maart doorlopen. Ik ben niet de enige trouwens.

Bij de factuur/aankoopbewijs (zie bijlage) stond er duidelijk dat dit voor 13 maanden was:

Aankoopbewijs
Besteldatum:: 25.02.2022 17.05
Ordernummer:: 1292745040
Beschrijving Aantal Prijs
Viaplay-pakket 13 maanden 99,00 EUR

Via mail naar support viaplay dit aangekaart. Echter niet meteen reactie, pas na 15 dagen!

Jammer genoeg geen reactie vóórdat de F1 race van afgelopen weekend gereden is. Dus ik heb een alternatief afgesloten bij F1TV Pro. Dus 1 maand gratis Viaplay is ook geen optie meer. Willen jullie 10 euro ter compensatie terugboeken?

Dit heb ik ook gemaild na een paar dagen geen reactie. Pas op 17 maart reactie van viaplay op mijn mails.

> Bedankt voor uw reactie.
> Goed dat u contact met ons opneemt. Onze excuses voor de late reactie, het is momenteel erg druk.
> Helaas is de 10 euro compensatie niet meer van toepassing. Wij hebben inderdaad eerder een compensatie aangeboden, toen er nog geen voucher codes beschikbaar waren. Momenteel mogen wij geen vergoedingen meer overmaken, alleen de vouchercodes voor rechtstreekse klanten.
> Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Natuurlijk ga ik hiermee niet akkoord. Viaplay doet gewoon NIETS voor de meeste gedupeerden en daarnaast behandelen ze klanten verschillend.

Gewenste oplossing

Ten minste 10 euro compensatie, een voucher is nu te laat, omdat de eerste F1 races al geweest zijn en ik al een alternatief (F1 TV Pro) heb.
Geboden oplossing
Viaplay blijft klanten verschillend behandelen en komt niet met een passende oplossing, terwijl zij zelf het probleem veroorzaakt hebben. Achteraf een voucher aanbieden, terwijl ze niet op tijd reageren op mijn eerste melding, zodat ik gewoon 2 raceweekends F1 had kunnen kijken. Zelf een alternatief gezocht voor formule 1. Een voucher is geen oplossing, Viaplay! Ik hoop dat consumentenbond of een andere organisatie nog een massa claim gaan indienen, want dit is natuurlijk makkelijk verdiend door Viaplay. Voor een individuele consument niet heel veel geld, maar toch had ik dat geld dan aan een goed doel gegeven. Voor mij betekent dit dat ik slecht over Viaplay zal blijven spreken en ook geen gebruik meer van ze zal maken. Bah, wat slecht, Viaplay. Zal nog een email sturen naar hoofd sport van Viaplay, kijken wat de reactie daarvan zal zijn.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

5 reacties

  1. Auteur
    Viaplay
    Datum
    Beste H.M. Everaerts,

    Bedankt voor uw bericht.

    Wat vervelend om te lezen dat u nog niet naar tevredenheid bent geholpen.
    Graag willen wij samen met u kijken naar een geschikte oplossing voor uw probleem, echter kan dit alleen via ons eigen kanaal. Dit komt omdat we alleen via onze eigen kanalen persoonsgegevens mogen verwerken.

    Mocht u samen met ons willen kijken naar een oplossing, dan zien we u graag terug bij onze klantenservice.
    De klantenservice kunt u vinden via de volgende link: https://help.viaplay.com/nl

    Met vriendelijke groet,

    De klantenservice van Viaplay
  2. Auteur
    RickE
    Datum
    Contact opgenomen en helaas geen oplossing voor mij. Aangezien ik al een alternatief voor Formule 1 heb afgesloten bij F1 TV Pro is een voucher mosterd na de maaltijd. Anders had ik de eerste formule 1 races nog hebben kunnen kijken.

    Dit was het antwoord van Viaplay:


    > Beste Rick,
    >
    > Bedankt voor je bericht.
    >
    > Ik begrijp dat je graag gecompenseerd zou worden voor de resterende maand in jouw oude abonnement. Viaplay heeft ervoor > gekozen om de compensatie in dergelijke gevallen aan te bieden in de vorm van een vouchercode, wij kunnen hier verder ook > niets aan veranderen. Het is natuurlijk vervelend dat je zelf geen gebruik kunt maken van de code, maar wellicht dat je iemand > anders er dan blij mee kunt maken bijvoorbeeld.
    >
    > Hopende je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
    >
    > Fijne dag.
  3. Auteur
    RickE
    Datum
    Ik heb naar Viaplay gereageerd met:

    > Tja, dan blijft de klacht bij klachtenkompas als niet opgelost staan.

    Hierna herhaling van zetten door Viaplay, waarbij het opvallend is, dat ze zeggen:

    > Elke case wordt anders bekeken en benaderd.

    Blijkbaar niet voor mij, wanneer het abonnement gewoon doorgelopen was geweest, was er geen probleem geweest. Aangezien ik al een ander formule 1 alternatief heb, is een voucher niet de oplossing!

    Voor de volledigheid het hele antwoord van Viaplay:

    > Goedemiddag,
    >
    > Bedankt voor jouw bericht. Ik snap dat dit een vervelende situatie is.
    >
    > Op dit moment bieden we alleen nog een voucher aan voor een volledige maand gratis Viaplay. Als je niet wilt dat je abonnement na deze gratis maand wordt verlengd dan kunnen we je helpen om het abonnement alvast stop te zetten zodat jouw abonnement niet wordt verlengd aan het einde van de gratis maand. Ik hoor het graag als je hier nog vragen over hebt.

    > Elke case wordt anders bekeken en benaderd. Wij hebben inderdaad eerder een compensatie gegeven omdat we toen nog geen voucher codes hadden. Nu mogen we geen vergoedingen meer overmaken, alleen de vouchercodes uitdelen.

    > Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen hebben, neem dan gerust opnieuw contact met mij op.

    > Ik wens je nog een prettige dag toe!

    Ik snap dat ze case per case bekijken, maar dat ze dus mijn case niet gewoon terugbetalen, omdat ze na mijn te vroeg opgezegd abonnement pas na 15 dagen reageren, hebben ze zelf de schade veroorzaakt voor mij.

    Dus nogmaals, deze klacht is niet opgelost met een voucher.
  4. Auteur
    RickE
    Datum
    Viaplay blijft alleen een voucher aanbieden. Wanneer ze het abonnement niet vroegtijdig gestopt was, had er helemaal geen probleem geweest. Nu dus wel en een voucher is niet meer de gewenste oplossing, want ik heb al een alternatief voor Formule 1.

    Dus Viaplay, kom met de enige juiste compensatie.
  5. Auteur
    Viaplay
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste H.M. Everaerts,

    In je bericht kan ik lezen dat je een vouchercode is aangeboden waarmee je één maand gratis naar Viaplay kunt kijken, echter wil je geen gebruik maken van deze vouchercode omdat je al een abonnement heeft elders. Ik begrijp dan ook zeker dat je liever een andere vorm van compensatie ontvangt.

    Voor dit probleem is besloten als oplossing de klanten een voucher te geven waarmee ze nog een maand gratis kunnen kijken. Zo hebben ze toch nog de 13e maand dat aangegeven stond in het account. Deze voucher kan gebruikt worden voor klanten die een account of een lopend abonnement bij Viaplay hebben, en kan helaas niet gebruikt worden door klanten die via één van onze partners of iets dergelijks naar de F1 kijken. Momenteel zouden wij helaas geen andere vorm van compensatie kunnen aanbieden dan deze voucher.

    Daarnaast waarderen wij het dat je een moment hebt genomen om ons te voorzien van feedback. Ik heb dit dus ook zeker doorgezet naar de juiste afdeling. Bedankt hiervoor.

    Ik hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben, mocht je nog vragen hebben, horen we dat graag

    Met vriendelijke groet,

    De klantenservice van Viaplay

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Viaplay?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen