Klacht Viaplay: Waardeloos op alle mogelijke manieren.

Wouter

Slechte beeldkwaliteit en audiokwaliteit. Ze zeggen dat het 1080p50 is maar vergeten erbij te vermelden dat het maar in 5k bitrate worden uitgezonden. Ter vergelijking, via de gewone kabel/coax was dit bij Ziggo in 12k bitrate en 60 fps (wat HD behoort te zijn). Voor een livestream in 1080p is 6K bitrate echt het minimum.

Via de LG Viaplay app had ik constant last van buffering. Ik wel kan zonder problemen 4K livestreams (via bijv. YouTube) kijken die in 20k bitrate worden uitgezonden.

De klantenservice is echt om te huilen. Totaal geen kennis van zaken en er word ook nauwelijks op berichten mails gereageerd. De enkele reactie die je dan krijgt zijn gescripte berichten zonder in te gaan op de klachten.

Ik heb al opgezegd en kijk nu F1 via F1 TV met commentaar via Grandprix Radio. Helaas is F1 TV ook niet het beste maar kwa beeld en audiokwaliteit wel beter dan Viaplay, en het is goedkoper.

Ooit zal ik overwegen terug te keren als de kwaliteit van de streams drastisch omhoog gaat alsook de uitzendingen (presentatie, commentaar etc).

Ook moet er een apart abonnement voor alleen F1 komen want ik ben totaal niet geïnteresseerd in all die andere programma’s.
Ik vraag ze inhoudelijk te reageren maar ik krijg exact het zelfde gescripte bericht als bij een eerdere klacht.

Wouter
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
    Viaplay
    Beste W. Klomp,

Vriendelijk bedankt voor uw bericht.

Vervelend om te lezen dat u problemen ondervindt met het beeld- en geluidskwaliteit bij onze streams. Ik kijk graag wat ik voor u kan doen.

Mocht u willen dat wij de onderliggende problemen die u ervaart onderzoeken, dan ontvangen wij graag de volgende gegevens:

Geregistreerd e-mailadres van je account;
    Apparaat waar je de klachten op hebt en bouwjaar en model;
    Modelnummer van het apparaat;
    App versie;
    Firmware versie;
    Internetverbinding;
    IP adres, te vinden via https://whatismyipaddress.com/;

Deze gegevens kunt u verstrekken in een privébericht via onze klantenservice: https://help.viaplay.com/nl/

Verder willen wij graag mededelen dat uw feedback erg op prijs wordt gesteld en daarbij excuses voor het eventuele ongemak dat u heeft ervaren.

Mocht u verder nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Ik wens u een fijne dag toe.

Vriendelijke groeten,

De klantenservice van Viaplay
    Viaplay
    Beste W. Klomp,

Vriendelijk bedankt voor uw bericht.

Geregistreerd e-mailadres van je account;
    Apparaat waar je de klachten op hebt en bouwjaar en model;
    Modelnummer van het apparaat;
    App versie;
    Firmware versie;
    Internetverbinding;
    IP adres, te vinden via https://whatismyipaddress.com/;

Ik wens u een fijne dag toe.

Vriendelijke groeten,

De klantenservice van Viaplay

Ook een klacht indienen over Viaplay?