Klacht Viaprint: verkeerd artikel geleverd, krijg mijn geld niet terug

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 41057
Gebruiker
M.Schmitz
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Via google zocht ik naar een leverancier van Tattoo transfer papier. Ik zocht in opdracht van Stichting Heppie (heppie.nl). Viaprint had dat papier. Ik bestel voor 59,-- papier en krijg de volgende dag geleverd. Echter in de verpakking zat transferpapier voor T-shirts. Ik heb een mail gestuurd, gebeld en na een aantal dagen kreeg ik dhr ***** aan de lijn. Dat tattoopapier hadden ze al een jaar niet meer. De fout kwam volgens hem omdat google de oude pagina's liet staan. Als ik de verkeerd geleverde artikelen terug stuurde kreeg ik mijn 59,-- + de verzendkosten retour. Op 21-10 heb ik alles teruggestuurd. Sindsdien krijg ik niemand meer aan de telefoon, wordt er niet gereageerd op ingesproken berichten en op mijn mail.

De oplossing

Ik wil mijn geld terug.

6 reacties

  1. Auteur
    Viaprint
    Datum
    Geachte heer Schmitz,Naar aanleiding van uw klacht het volgende :Uw retourzending ontvangen in ons magazijn op 4/11/’013,
    Wettelijke termijn terugbetaling na binnenkomst retour zending 30 dagen,Aangezien u nogal moeilijk deed in ons 1e telefoongesprek waarin u min of meer “eiste” dat u eerst uw geld terug gestort wilde zien alvorens tot retour zending over te gaan en ik u met moeite heb kunnen overtuigen (?) dat dit zo niet werkte bent u toch klaarblijkelijk overstag gegaan tot retourneren, uw retour pakket is dus aangetroffen in ons magazijn (door drukte van onze magazijn opruiming langer dan normaal blijven liggen), uw verzend datum 29/10/’013, (dus niet zoals u suggereert retour gezonden op 21/10/’013, tenzij het post.nl label waarop deze datum vermeld staat liegt).
    TNT/Post.nl heeft (zeer) lang over de aflevering gedaan, maar dat is buiten onze verantwoording.Tot slot:
    Zal ik er persoonlijk op toe zien dat er een creditnota gemaakt wordt en uw geld van 59,-- Euro vermeerdert met de retour kosten van 3,60 Euro uiterlijk/of op 4 december op uw bankrekening worden bijgeschreven, dus binnen de wettelijke termijn.
    Vriendelijk verzoek onzerzijds:
    Hou svp. op met e-mail vervuiling en telefoontjes, dit begint op spam/terreur te lijken en worden dus inderdaad niet (meer) beantwoord !Goede tip onzerzijds : Bestel nooit (meer) via Google-Cache, die houd ook niet meer bestaande pagina’s van websites vast ! , dit had u ergernis en ons kosten en ergernis bespaard.m.vr.gr.
    ViaprintK. Ligthart
  2. Auteur
    M.Schmitz
    Datum
    Beste heer Lighthart,
    Fijn, dat de misverstanden uit de wereld zijn. Waarschijnlijk is Postnl in gebreke gebleven want ik heb een bon van de verzending op 21/10/2013. Ik zie de credit graag tegemoet. Moet mij wel van het hart, dat ik e-mail vervuiling etc wat overdreven vind. Nadat ik de artikelen teruggestuurd heb heb ik 1x gemaild en 1x ingesproken op uw antwoordapparaat. Met vriendelijke groet, Maarten Schmitz
  3. Auteur
    Viaprint
    Datum
    Geachte Heer Schmitz,Aan terugbetaling voldaan.
    Het zou netjes van uw kant zijn om dit ook even te vermelden.m.vr.gr.
    Viaprint
    K. Ligthart
  4. Auteur
    M.Schmitz
    Datum
    Viaprint heeft op de allerlaatste dag om 21:00 uur aan haar verplichtingen voldaan.
  5. Auteur
    Viaprint
    Datum
    Dus per saldo klacht opgelost (zonder verder een "ja en nee" spelletje).Ook hier zou een vermelding "opgelost" van de zijde van klachtenkompas het geheel niet ontsieren !m.vr.gr
    Viaprint
  6. Auteur
    M.Schmitz
    Datum
    Ik ben er klaar mee!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
M.Schmitz
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Viaprint?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen