Klacht VidaXL.nl: Kwaliteit barset is teleurstellend.

Betreft: ondeugdelijk product; bestelling 31101026279

Heerlen, 3 juli 2019

Geachte heer of mevrouw,

In April 2017 kocht ik bij u een nieuwe tuin bar set. Het product heeft niet de eigenschappen die ik ervan mag verwachten en vertoont de volgende tekortkomingen:
-Materiaal breekt af (van toepassing op meerdere onderdelen).
-Materiaal roest (van toepassing op meerdere onderdelen).
-Materiaal laat los (van toepassing op meerdere onderdelen).
Binnen het garantietermijn zijn deze klachten door ons kenbaar gemaakt, sommige onderdelen zijn toen vervangen, echter ook deze nieuwe onderdelen bevatten de zelfde klachten.

Volgens het Nederlands Burgerlijk Wetboek moet een product alle eigenschappen bezitten die voor normaal gebruik nodig zijn. Daarvan is in dit geval geen sprake. Ik hoefde er, gezien de prijs en de ouderdom, niet van uit te gaan dat dit probleem zou ontstaan. Nu dit toch het geval is, verzoek ik u tot reparatie of vervanging van de defecte onderdelen over te gaan.

Ook na de garantieperiode van de winkel of fabrikant heb je recht op een gratis reparatie of vervanging. Dit is wettelijk zo geregeld op een goed product. Van het product (de bar set) mag ik verwachten dat ik het een bepaalde tijd zonder problemen kan gebruiken, dit noem je de levensverwachting. Echter heb ik weinig tot geen plezier gehad van deze bar set, zoals in eerdere mails beschreven (augustus 2018) deden de klachten zich al eerder voor. Het betreft hier een slecht product die niet in verhouding staat met het aankoopbedrag. Je mag van dit product toch zeker verwachten dat het minstens 5-10 jaar mee gaat.

Ik verwacht een gepaste oplossing.

Ik verzoek u binnen twee weken na dagtekening van deze mail, per mail te reageren.

Michelle Balota

Ik verwacht een gepaste oplossing, wil graag gebruik maken van een deugdelijk product: Bar set. Het product is niet deugdelijk, ook naar het vernieuwen van een aantal onderdelen functioneert het product niet naar behoren.
Ik hoop dat u de onderdelen kan vervangen en alsnog een deugdelijk product kan leveren waar wij plezier van kunnen hebben. Op moment dat dit niet lukt verwacht ik graag het geld retour.

Bijlagen

VidaXL.nl
    Beste M rieke,

Zoals gisteren besloten, neem ik contact met je op wanneer ik een reactie heb van de kwaliteits afdeling.

Ik hoop je vandaag wat te laten weten, mocht ik er vandaag niks van horen dan bel ik je maandag even.

Simone / vidaXL / Webcare Team
    Mich92
    Helaas werd ik gister door VidaXL gebeld met de mededeling dat ik buiten de garantie voorwaarde val.
    Er werd mij in eerder contact gevraagd door Simone of wij de tuinset ook deden afdekken. Duidelijk aangegeven dat wij op moment dat wij geen gebruik maken van de tuinset, deze afgedekt word met een zeil. Simone gaf aan dat de kwaliteitsafdeling dacht dat de klachten misschien ontstaan omdat wij de tuinset niet afdekken. Ze zou even verder overleggen en mij terug bellen. Ik werd door haar collega gister gebeld met de mededeling dat wij niks vergoed gaan krijgen of nieuwe onderdelen krijgen omdat wij de tuinset niet afdekken, aangegeven dat dit wel het geval is. Ik werd letterlijk voor leugenaar neergezet, want op de foto's zou te zien zijn dat er water druppels aan de tuinset hangen?... dus wij dekken de tuinset niet af is hun conclusie.
    Vind het schandalig dat wij als leugenaars worden neergezet, wij gaan heel netjes met onze spullen om en de tuinset word vanaf het begin afgedekt met een zeil.

Op de foto's zijn geen waterdruppels te zien, echter wel een vochtige tegel, dit is te zien omdat mijn man de tuin in orde aan het maken was voor de zomermaanden. Ik heb op dat moment foto's genomen om deze te sturen naar vida xl.

De service van vida xl vind ik echt waardeloos, wij hebben veel geld betaald voor de bar -tuin set en hebben er weinig tot geen plezier van gehad. Materialen zijn van hele slechte kwaliteit, tuin set is nog niet fatsoenlijk een jaar meegegaan. Wij hebben een lounge set (van Cranenbroek) die staat al 7 jaar in onze tuin en ziet er nog als nieuw uit. Maar dit is echt waardeloos hoe vida xl met hun klanten omgaat. Ik zal hier dan ook nooit meer wat kopen en al mijn kennissen, vrienden etc. adviseren om dit ook niet te doen!
    VidaXL.nl
    Beste M. Rieke,

Ik vind het erg vervelend dat wij je niet verder konden helpen.
    In het verleden hebben we je verschillende keren vergoedingen gegeven.
    Waar je mee akkoord bent gegaan.

De set is al 2 jaar oud. Waardoor wij helaas niks meer voor je kunnen betekenen.
    Helaas is het ook zo dat wij nooit eerder klachten hebben gehad over de bar set.

Ik wens je alvast een fijn weekend.

Simone / vidaXL / Webcare Team

Mich92
Uiteindelijke oplossing Er is helaas geen oplossing aangeboden. Ze geven aan dat ik al meerdere keren een vergoeding heb gekregen... Toen de klachten zich de eerste keer voordeden hebben ze onderdelen vervangen en 50,- euro geretourneerde voor de moeite etc. Echter de onderdelen die toen nog niet vervangen hoefde te worden, laten nu afweten. Echter ook onderdelen die wel vervangen zijn laten al afweten. Het is gewoon geen goed product. Van een tuin/bar set waar netjes mee omgegaan word mag je verwachten dat ze levensduur langer is als 2 jaar. 318,- euro heeft de set gekost. Vind dit genoeg geld en ik verwacht dat je normaal langer van je tuin set gebruik kan maken...