Opgelost door VidaXL.nl: Tuinkas blijkt absoluut niet geschikt om buiten in weer en wind te plaatsen

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 473935
Gebruiker
#Wimmie
Datum
6 reacties

Details

De klacht

VIdaXL verkoopt online een tuinkas die in de praktijk niet geschikt is om buiten te plaatsen. Tijdens montage al begonnen met deze constatering/klacht. VidaXL is uitsluitend via mail bereikbaar en daar wordt de mail niet of heel slecht gelezen. Ik heb vanaf begin aangegeven (veel mailverkeer vastgelegd) dat de kas instabiel was en absoluut niet geschikt lijkt om in weer en wind buiten te plaatsen. De kas heeft een veel te lichte constructie met buigbare transparante ruitjes die er bij windkracht 2 al uit waaien. De kas van 5x2x2 meter is met twee vingers te verplaatsen!

Ons wordt verweten dat wij de kas al in elkaar hadden gezet (afgemonteerd). Ik verwijt VidaXL dat de kas simpelweg niet geschikt is om buiten te plaatsen en dat kun je pas ondervinden als de kas exact conform de handleiding in elkaar is gezet.

Bij de laatste windvlaag is gebeurt waar ik VidaXl al van te voren voor gewaarschuwd heb,.. de kunststof ruiten waaide hier over straat en de constructie is in elkaar geklapt. Een geluk dat er geen gewonden zijn gevallen. Dit gemeld hebbende (weer via mail) geeft VidaXL aan geen stormschade te vergoeden. Echt een waanzinnige starre en arrogante houding die versterkt wordt door slecht gelezen en vertaalde e-mailberichten die we terug krijgen.

De oplossing

We hebben meerdere keren aangegeven dat wij de tuinkas retour willen sturen. We waren bereid om tegen betaling een beter alternatief model aan te schaffen. Maar omdat daar niet, heel laat en/of afwijzend op wordt gereageerd ben ik nu zo ver dat wij gewoon ons geld (€ 473,99) terug willen.

6 reacties

  1. Auteur
    #Wimmie
    Datum
    Heb nog niets gehoord van VidaXL, hoe kan ik een procedure starten om hun te dwingen te reageren?
  2. Auteur
    #Wimmie
    Datum
    Ik heb (zoals eigenlijk wel verwacht) geen reactie gehad van VidaXL. Het is tijd voor een volgende juridische stap.
  3. Auteur
    VidaXL.nl
    Datum
    Beste Wimmie,

    We hebben je proberen te bellen, helaas kregen we geen gehoor.

    Graag vernemen we van je wanneer we je telefonisch kunnen bereiken.

    Met vriendelijke groet,

    Cynthia. vidaXL
  4. Auteur
    #Wimmie
    Datum
    Dag Cynthia,

    Bedankt voor je berichtje. Ik heb toch geen gemiste oproep van jullie?! Ik kan niet terugbellen zie ik, (heb geen contactgegevens van jullie) mijn nummer is 06-xxxxxxx (zie privébericht) / Ik ben gewoon bereikbaar.

    Groet Wim
  5. Auteur
    VidaXL.nl
    Datum
    Beste Wimmie,

    Bedankt voor ons telefoongesprek van zojuist.

    We hebben een verzoek uitgezet naar de desbetreffende afdeling.

    Zodra we hier een reactie op krijgen nemen we contact met je op.

    Mocht je nog vragen hebben, vernemen we deze graag van je.

    Met vriendelijke groet,

    Cynthia, vidaXL
  6. Auteur
    VidaXL.nl
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Wimmie,

    Bedankt voor het telefoongesprek.

    Fijn dat we tot een oplossing zijn gekomen.

    Met vriendelijke groet,

    Cynthia, vidaXL

Uiteindelijke oplossing

Auteur
#Wimmie
Datum
Uiteindelijke oplossing
VidaXL heeft aangeboden dat ik de reeds geplaatste/door de wind beschadigde 'tuinkas' alsnog mag demonteren en terugsturen. Het volledige bedrag wordt dan uiteindelijk teruggestort. Cynthia (VidaXL) was vandaag snel, netjes en duidelijk in de communicatie, dank je wel. Groet Wim
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over VidaXL.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen