Opgelost door VidaXL.nl: VidaXL weigert zwaar pakket (kast) bij voordeur af te leveren

sad Opgelost
Harry V

Wat een ONGELOOFLIJKE K.T-SERVICE van de bezorgdienst van VidaXL!!!

De bezorger van VidaXL meldt dat hij een pakket voor mij in het portaal van de flat waar ik woon zet. Ik vraag vriendelijk of hij het bij mijn voordeur wil zetten. Het is immers een pakket met een zelfbouwkast, geen doosje lucifers.

De bezorger zegt dat hij dat niet van plan is i.v.m. Corona.

Uiteindelijk komen we - met moeite - overeen dat hij de kast dan maar in de lift zet. Dat doet hij na eerst uit volle borst te hebben staan vloeken (nee, ik had de huistelefoon nog niet opgehangen)

Goed, ik zeul het loodzware pakket vanuit de lift naar mijn woning.

Ik heb nu 3 keer iets zwaars bij VidaXL besteld (kasten, stoelen) en dat is 2 keer uitgedraaid op een bezorgramp. De eerste bezorgramp betrof een zware stoel die niet eens thuis aangeboden is maar direct op het bezorgpunt is gedumpt (wat dat betreft zijn we al vooruitgegaan…). Moest dus zelf eerst een steekwagen gaan regelen om de stoel te kunnen halen. Pakket was zogenaamd wel aangeboden... alleen… was ik wel thuis en lag er geen kaartje in de bus. Ik was niet de enige bleek bij het afhaalpunt... Niks bezorgpoging: luie bezorger.

En nu dit!

Ik hou op met VidaXL: Exit met die gasten.

A) Slechte berichtgeving omtrent bezorging; volgens de track & trace ligt mijn pakket nog bij een lokaal depot.

B) Elke andere bezorger komt gewoon aan de voordeur. Het betreft een klein flatgebouw waar niemand overdag rondloopt. Er wordt thuis gewerkt of men is al vroeg de deur uit. En anders gewoon mondkapje de 1,5 meter-regel.

C) Al eens gedacht aan mensen die niet met zware pakken kunnen zeulen.

D) Mag ik VAN TEVOREN, BIJ HET BESTELLEN als vast weten dat er NIET aan de voordeur wordt geleverd, dan bestel in nml. NIET.

Niets. Ik koop niet meer bij VidaXL.

Beste Harry V,

Ik heb je proberen te bellen, helaas was je niet bereikbaar.

Ik probeer het snel nogmaals.

Harry V
    Het lijkt me een uitstekend idee om de communicatie omtrent de slechte bezorging publiekelijk via dit kanaal te voeren. Praat maar eens met mensen over koeriersdiensten en je hoort de meest treurige verhalen. De kwalteit van de pakketbezorging is over de hele linie ver beneden peil, het is een breed probleem dat breed opgelost dient te worden. Dat is in ieders belang. Daarvoor zijn publiekelijke discussies passend.

Een deel van het probleem zit hem overigens ook in het feit dat koeriers slecht betaald krijgen, zeker in verhouding tot de druk waaronder ze moeten werken en de stress waarmee ze te maken krijgen. Dat dat niet echt motiverend werkt is op zich begrijpelijk.

Het door mij bij VidaXL bestelde was trouwens ook incompleet, daarover heb ik inmiddels eveneens contact gezocht. Maar de nalevering is nu typisch iets dat we onder elkaar af kunnen wikkelen. Dat hoeft niet publiekelijk.

Maar zoals gezegd; de klacht die ik hier geponeerd heb omtrent de slechte bezorging heeft alles te maken met een algemeen probleem waar ik graag in de openbaarheid met u over heb.
    Beste,

Ik heb je nogmaals proberen te bellen om het probleem met je te bespreken op te lossen.

Helaas was je niet bereikbaar.

Graag verneem ik van je wanneer ik je telefonisch kan bereiken.

Harry V
    Ik verwijs graag naar mijn reactie hierboven waarin ik om een schriftelijke reactie heb verzocht. Heb overigens geen gemist gesprek in mijn telefoon gevonden.
    Beste Harry V,

Ik zou graag telefonisch met je in contact willen komen om je probleem op te lossen. Zou graag willen horen wat er precies is gebeurd zodat ik contact kan opnemen met de koerier.

Ook wil ik graag met je bespreken wat je mist in je bestelling zodat ik dit voor je kan oplossen.

Alvast bedankt.

Harry V
    Ik vind het niet erg flink van jullie dat jullie hier niet inhoudelijk durven te reageren.

- Je wilt weten wat er gebeurd is: Precies wat ik hierboven opgeschreven heb.

- En vraagt wat ik mis: Dat heb ik inmiddels een paar maal opgeschreven en inclusief een foto ingestuurd via chat en e-mail. In het kort; van order #31102823917 (een kast) missen de zakjes onderdelen met de letters 'O' en 'P'. Ik stuur hierbij de foto met de onderdelenzakjes die ik wel heb gekregen ook nogmaals op.

Als je per se wilt bellen, bel dan maar, dan doe ik hier zelf wel verslag van ons gesprek en de oplossing. Het lijkt me dat je dat hier beter zelf op kunt schrijven, maar oké, als je het zo wilt, ook goed.

Bedankt voor je bericht.

Helaas kan ik niet publiekelijk over een koeriersdienst gaan communiceren. Dit omdat ik het verhaal maar van 1 kant heb gehoord. Ik kan als je daar toestemming voor geeft contact opnemen met de koerier.

Over de missende onderdelen heb ik je een e-mail gestuurd.

Mocht je nog vragen hebben, verneem ik deze graag van j.

Harry V
    Natuurlijk mag je contact opnemen met de koeier, het is jullie contractpartner. Daar heb je mijn toestemming niet voor nodig.

Wat ik van jullie vraag is te publiceren wat je van het gedrag van de koerier vindt en hoe jullie de koeriers waarmee je werkt gaan instrueren. Wat zijn jullie beloften voor de toekomst op dit punt. Vind je het oké dat koeriers zich zo gedragen of ga je actie ondernemen zodat dit niet meer gebeurd.

Dat lijkt me voor mensen die overwegen iets bij VidaXL te kopen en eerst reviews lezen zeer interessant om te weten. Dit kan het voor jullie het verschil maken; koopt de mogelijke klant wel of niet bij jullie. Dus, plaats een goede reactie en help yourself! Maar als je dat niet wilt moet je dat vooral niet doen.

Beste,

Wij hebben u een e-mail gestuurd.

Harry V
    Met betrekking tot de slechte bezorging heb ik niets meer vernomen.

Over de ontbrekende onderdelen van de kast is een levendige communicatie ontstaan per e-mail. Er bleek wat veranderd aan het ontwerp van de kast.

Ik kreeg een nieuwe bouwinstructie opgestuurd (de oorspronkelijk meegeleverde was de oude) waarin de ontbrekende onderdelen niet meer nodig waren. Maar nu ontbraken er weer bepaalde andere onderdelen die volgens het nieuwe ontwerp nodig waren. Toezending van die onderdelen is beloofd.

Naar schattig gaat het opsturen van die onderdelen 1 a 2 weken duren. Klachtenkompas wil echter nu de zaak afsluiten. Goed, ik ga ervan uit dat de beloofde onderdelen ook daadwerkelijk arriveren.

Ik ben evengoed ook nog geïnteresseerd om te weten welke acties er genomen gaan worden ten aanzien van de schandalig slechte bezorging in deze. Daarover zal ik later (in een nieuw te openen zaak) verslag doen.
    Beste,

We hebben je een aantal keer proberen te bellen, helaas was je niet bereikbaar.

Om deze reden hebben wij u een e-mail gestuurd.

Harry V
    Ik heb begrepen dat de missende onderdelen inmiddels verzonden zijn. Dat zou mooi zijn, kan ik een dezer dagen de kast in elkaar zetten.

Is er nog nieuws met betrekking tot de strapatsen van de koerier?
    Beste,

Gisteren hebben heb ik je een e-mail gestuurd met verdere informatie.
    Ik heb ook wederom gebeld, maar helaas was je niet bereikbaar.

Harry V
    Het pakje met de onderdelen is binnen! Ik heb nog niet kunnen controleren of het de juiste onderdelen zijn, maar er wordt me nu om een reactie gevraagd, dus bij dezen.

Koerier DPD heeft het pakje, GEWOONTEGETROUW, weer onbeheerd in het gebouw achtergelaten.

Nu ging het in dit geval om een paar simpele onderdelen met een lage financiële waarde. Evengoed ben ik weken bezig geweest deze onderdelen te krijgen. Als ze zoek waren geraakt was dat op zijn minst onhandig geweest.

De afgelopen week hebben we een smartwatch binnengekregen (andere koeriersdienst); toch wel fijn dat dat pakje persoonlijk overhandigd is...

Ik heb inmiddels genoeg ervaring met DPD om ze te gaan mijden. Ik koop niet meer bij webshops die met DPD werken. Het leven is prima zonder DPD-stress.

Net nog een reportage over bezorgdiensten gekeken (https://www.ad.nl/binnenland/aantal-klachten-over-pakketbezorgers-fors-toegenomen-in-coronajaar-2020~a6f7caf8/); daar wordt DPD met name genoemd... en niet als de beste...

Nog los daarvan

Beste,
    Zoals eerder aangegeven hebben wij hierover contact gehad met de vervoerder en hierover een melding gemaakt.
    Voor verdere vragen is ons verzocht u door te verwijzen naar hun.
    Wij kunnen hier verder niets meer in bekenen voor u.

Harry V
    Het klinkt niet alsof jullie ook werkelijk geïnteresseerd zijn in mijn klacht en een goede bezorging.

En naar de ander verwijzen is ook niet zo flink. DPD is JULLIE contractpartner. Jullie zijn degene die wat kunnen veranderen aan de kwaliteit van bezorging.

Lees ook maar eens wat reviews door, dan zie je dat degenen die contact opnemen met de bezorgdienst al snel doorverwezen worden naar de leverancier, met hetzelfde verhaal; namelijk dat de leverancier is de contractpartner, en dat die klachten in behandeling neemt.

Nou veel succes met verstoppertje spelen en mensen van het kastje naar de muur sturen. Ik ben klaar met VidaXL.

Beste,

Wij hebben contact gehad met de vervoerder.
    Zij gaan het uitzoeken en komen hier op terug bij u per e-mail.

Harry V
    Bedankt voor de reactie. Bij mij is het kwaad al geschied, maar ik zeg het zodat jullie de kans hebben de bezorgservice te verbeteren en dus je eigen handel te stimuleren.
    Beste,

Ik heb je meerdere malen proberen te bellen maar je was niet bereikbaar.
    Om deze reden hebben ik je een mail gestuurd.

Harry V
De onderdelen zijn, zoals ik eerder heb gemeld aangekomen. Ik heb nog geen gelegenheid om de kast in elkaar te zetten; dat gaat waarschijnlijk in het komende weekend gebeuren. Ik trof het doosje met onderdelen ONBEHEERD op de galerij van het appartementsgebouw waar ik woon aan... Zowel de kast als de nagezonden onderdelen zijn NIET aan de voordeur afgeleverd door DPD. Succes met DPD... ========================= 2 mrt 21 Er komt nog een herkansing met DPD. Er zaten ook nog twee gebarsten planken in het bouwpakket voor de kast. Er gaan nieuwe bezorgd worden is mij beloofd. We gaan zien...

Ook een klacht indienen over VidaXL.nl?