Opgelost door VidaXL.nl: Waterschade door kunststof mengkraan douchepaneel van Vida XL

# 420628
Marc

Vorig jaar een kant en klaar douchepaneel gekocht en geïnstalleerd en dit werkte allemaal prima tot vandaag er nadat ik na mijn werk was gegaan er van het douchepaneel de mengkraan er volledig afgeschoten is door de druk en mijn gehele woning onder water is gelopen tot dat ik thuis kwam en dit ontdekte. Ik heb geprobeerd Vida XL te bereiken maar dit lijkt vrij ingewikkeld zonet onmogelijk. Mijns inziens is VidaXL voor de schade verantwoordelijk omdat het voorgemonteerde en geleverde paneel en daarvan de mengkraan hiervan de oorzaak is. Het lijkt erop dat het materiaal waarvan dit gemaakt is hoogstwaarschijnlijk niet hiervoor geschikt is en ik zal hoogstwaarschijnlijk niet de enige met dit probleem zijn alleen zit ik nu wel met een knappe schadepost en kan de leverancier niet bereiken. Mijn verzekering geeft aan dat bij waterschade alleen een van buiten komend onheil gedekt is en dit niet. Dus op zich een beetje vreemde reactie van de verzekeraar Aegon.

Het lijkt mij dat de leverancier Vida XL hiervoor verantwoordelijk is als de materialen niet geschikt zijn voor het gebruik in z'on douchepaneel als je dit risico loopt.

Iemand een idee voor de oplossing of iemand die hetzelfde probleem heeft of heeft gehad.

Geïnformeerd worden over dit probleem en de benodigde onderdelen
en de mengkraan welke hierop zit wil ik niet meer hebben omdat deze van kunststof is en niet hiervoor geschikt is blijkbaar dus deze zal niet bereikbaar is zowel telefonisch als per chat wat wel zo zou moeten wezen wat hun website vermeld weet ik niet wat ik hier mee aan moet omdat deze toch vervangen zal moeten worden. Ik zit dus even met mn handen in het haar met deze situatie.

VidaXL.nl
    Beste Marc,

Bedankt voor je tijd vandaag.

Zoals besproken kom ik hier zo snel mogelijk op terug!

Marina
    Marc
    Inmiddels nog steed geen enkele reactie gehad en nog steeds de hoofd waterkraan al sinds vorige week. doch omdat de mengkraan losgeschoten is omdat het material waar dit van gemaakt is niet geschikt is voor de toepassing en hierdoor deze wartel gebarsten en losgeschoten is omdat het kunststof poreus is en dit dus niet geschikt is al aansluiting voor de afdichting van de mengkraan.

Omdat ik hierover tot op heden geen reactie heb gehad van Vida XL heb ik informatie ingewonnen bij mijn rechtsbijstand verzekeraar en zij geven aan dat de leverancier van ondeugdelijke materialen volledig aansprakelijk is voor de schade en de gevolgschade.

Ten eerste heb ik een vervangend onderdeel nodig van metaal en niet van plastic zodat dit weer opnieuw gemonteerd kan worden op een veilige manier en ik de hoofd waterkraan weer aankan zetten en dus ook weer water heb in mijn woning want een week lang zonder water is niet handig...

Aangezien Vida vl niet reageert is dit niet handig van ze en zit ik hierdoor nog steeds in de problemen en met een bult waterschade.

Marc
    Vida XL kunt u mij zsm bellen want ik kan u telefoonnummer niet vinden. en de chat op uw website werkt ook niet..
    Marc
    Het betreffende onderdeel heb ik nog steeds niet mogen ontvangen dus ik heb door een installateur het douchepaneel laten demonteren en hier tijdelijk een standaard mengkraan laten plaatsen. Dit zodat ik eindelijk na bijna 2 weken de hoofkraan van de wateraansluiting weer open heb kunnen zetten en nu gelukkig weer water in mijn woning heb.

Inmiddels heeft Vida XL mij gemeld dat zij dit hebben gemeld bij hun verzekeraar en dat er een expert word ingeschakeld voor de schade afhandeling.

Dus ik mag er van uit gaan dat het goed komt
    VidaXL.nl
    Beste Marc,

Zoals besproken wordt er zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Marina

Marc
Klacht is geheel opgelost.

Ook een klacht indienen over VidaXL.nl?