Opgelost door Videsk: Oplichtingspraktijken door Videsk uit Den Haag.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 424505
Gebruiker
Youbird
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Werd donderdag gebeld door Angelique Nagtegaal van Videsk, die beweerde voor Eneco te werken om de klanten van Eneco lagere tarieven aan te bieden dan in hun contract met Eneco vermeldt staat. Ik vermoedde dat het gaat om een switch naar een andere energieleverancier en vroeg of ze haar salaris van Eneco ontvangt en ze zei:'Ja'. Zo stelde ik nog een paar vragen. Ze was heel vasthoudend, heeeel misleidend. Ik wilde op een nette manier aangeven, dat ik geen gebruik wil maken van haar aanbieding.
Nadat we het gesprek beëindigd hebben, want ik had andere dingen te doen, kreeg ik het "Bel-me-niet-register-geluidsband" te horen. Wat aangeeft, dat ze namens een callcentre werkt! Wat een leugens verkopen ze bij Videsk, om geld te verdienen. Dit is pure oplichterij! Dit moet gestopt worden! Mvrgr.

De oplossing

Als ze klanten benaderen aangeven, dat het de bedoeling is dat ze overstappen naar een andere energieleverancier.

3 reacties

  1. Auteur
    Videsk
    Datum
    Geachte heer/mevrouw van Riet,

    Wij proberen u meerdere malen telefonisch te bellen, maar helaas kunnen we u niet bereiken. Wij vinden het heel vervelend dat u het op deze manier heeft ervaren en willen hierover contact met u voeren. Wij zijn een tussenpersoon die iedereen wilt helpen bij het besparen van energiekosten. Dit doen wij d.m.v. te adviseren en eventueel te helpen met het overstap. Bovendien wordt alles volgens in het wet geschreven rechtsregels uitgevoerd. Wij willen u graag helpen en natuurlijk mooi afsluiten. Zou u met ons contact willen opnemen via onze videsk klantenservice?

    Bedankt.

    Met vriendelijke groet,

    Videsk.
  2. Auteur
    Youbird
    Datum
    U schrijft dat jullie een tussenpersoon zijn, waarom vertelt Angelique Nagtegaal dat ze voor Eneco werkt? Daarmee geeft ze toch een verkeerde voorstelling van zaken?Of heb ik het mis?
  3. Auteur
    Youbird
    Datum
    In een telefonisch contact met Videsk, is deze klacht naar beider tevredenheid/geruststelling afgehandeld.

    Mvrgr.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Youbird
Datum
Uiteindelijke oplossing
Videsk gaat letten op hoe ze klanten benaderen, ze gaan meer adviseren. Als ze dat gaan doen is het ok.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Videsk?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen