Opgelost door Villeroy en Boch: lekkage in badkuip

Pietvan de geijn

Ongeveer acht jaar geleden hebben we onze badkamer vernieuwd.
Alle badkamerartikelen zijn van het merk Villeroy &Boch. Deze goederen werden door ons aangekocht middels tussenkomst van een installatiebedrijf.
Vrijdag 20 december 2013 bemerkte ik, bij het in bad gaan dat het bad ernstige gebreken vertoont. Ik heb de badkraan open gezet en ben toen wat spullen gaan pakken op onze slaapkamer. Toen ik weer in de badkamer kwam en het bad instapte, zag ik al snel luchtbubbels in het water. Ik heb de kraan dicht gedraaid en nog eens gekeken. Ik zag dat het bubbelen niet ophield, ben onmiddellijk uit bad gegaan en heb het badwater weg laten lopen. Toen het bad leeg was, zag ik een ongeveer 30 centimeter lange scheur in het bad. Deze scheur was eerder niet zichtbaar. t bad onbruikbaar is en vervangen dient te worden. Ik verzoek u vriendelijk mij aan te geven tot wie ik mij met welke vraag of eis kan wenden. De installateur, de leverancier, de fabrikant of mijn opstalverzekering

Het bad is nog maar net 8 jaar oud en aangezien wij een normaal postuur hebben,
mijn vrouw weegt nog geen 60 kg en ik net 80 kg.
Wij verlangen van de fabrikant (Villeroy en Boch) een nieuw bad met plaatsing.
Wij gingen er van uit dat Villeroy en Boch veel langer mee zou gaan dan 8 jaar vandaar die keuze.

Villeroy en Boch
    GoedemiddagWij adviseren u de klacht te melden bij uw verkopende partij voor het vinden van een passende oplossing
    Pietvan de geijn
    Verkopende partij heeft mij medegedeeld dat de badkuip buiten de garantie viel en niet werd vergoed.
    Villeroy en Boch
    Wij geven op onze badkuipen vanaf 2004 10 jaar garantie op produktie/materiaalfouten, daarvoor 5 jaar. Wij kunnen niet beoordelen waarom uw verkopende partij de klacht heeft afgewezen. Waarschijnlijk heeft hij het niet als produktie/materiaalfout beoordeeld
    Pietvan de geijn
    Wij zijn met Villeroy & Boch tot overeenstemming gekomen.
    Wij zijn zeer tevreden over deze afspraak met Villeroy