Klacht Villeroy en Boch: Spoelwater spettert over rand bij doortrekken

happy Niet opgelost
A. Mourik

Wij hebben ook een subway (2 of 3) van jullie met een grohe inbouwreservoire (rapid sl mogelijk) met pneumatische bediening (1 slanggetje) geinstalleerd in onze aanbouw in 2012... Bij het doortrekken spettert het water uit de pot en tot op heden is het niet gelukt dit te verhelpen. Nu zag ik bij klachtenkompas een soortgelijke melding uit 2015 die door jullie naar tevredenheid is opgelost door het toesturen van een drosselaar.... wat is dit precies en zou dat voor onze situatie ook eindelijk de oplossing kunnen zijn ?

Hoor graag van u.

Mvg Arjan

Toezending drosselaar als dat het probleem zou kunnen verhelpen
Dat het probleem niet is opgelost ligt op zich niet aan de firma Villeroy en Boch. Zij hebben nl. zeer snel en vriendelijk gereageerd en gehandeld en de drosselaar "onder service" (lees kosteloos) toegezonden. De drosselaar (= toevoerbegrenzer die de uitstroomopening van het inbouwreservoire verkleind) past echter niet goed bij ons type bodemventiel (Grohe Rapid SL bodemkorf m overloop - 42320000 ) ... de uitstroom wordt wel beperkt, maar het bodemventiel kan niet meer voldoende naar beneden waardoor deze niet meer goed afsluit. Gevolg, de stortbak wordt vervolgens continue doorgetrokken als die weer gedeeltelijk gevuld is... drosselaar dus maar weer verwijderd... Ons probleem is dus niet opgelost, maar dikke pluim voor de service van Villery en Boch (en mochten jullie nog een andere oplossing weten, dan hoor ik het graag!)

Villeroy en Boch
    Geachte heer van Mourik,

We sturen u onder service een Grohe drosselaar toe.

Met vriendelijke groeten,

F.Mastenbroek

Ook een klacht indienen over Villeroy en Boch?