Opgelost door Villeroy en Boch: Water spetterd over de rand bij t doorspoelen

content Opgelost
Winstonicus22

Bij t doorspoelen spetterd water over de rand bij mijn 2 rimfree(zonder spoelrand) toiletten.

Dat t niet meer spetterd
We komen eruit

Villeroy en Boch
    Geachte heer Heinink
    Het te veel spetteren kan meerdere oorzaken hebben, denk daarbij bijvoorbeeld aan waterdruk of leidingverloop. De fabrikanten van spoelreservoirs hebben daarom allemaal speciale producten ontwikkeld om de hoeveelheid spetteren terug te kunnen brengen. Elk merk heeft daarvoor eigen productbenamingen zoals een drosselaar, een spoelwaterbegrenzer of een reduceerring.

Wat dienen uw installateur of u zelf als eerste te doen om het spetteren te verminderen?

De hoeveelheid spetteren is in de meeste gevallen eenvoudig te reduceren door de volgende maatregelen te nemen, de combinatie van alle drie de maatregelen werkt het beste:
    1. Plaats een drosselaar, spoelwaterbegrenzer of reduceerring van het merk van uw inbouwreservoir.
    2. Zorg er voor dat spoelventiel, binnenwerk of uitstroommechanisme staat ingesteld op 6 liter per spoelbeurt.
    3. Breng het waterniveau door middel van het instellen van de vlotter in het reservoir, terug naar ongeveer 3 centimeter onder de maatstreep.

De artikelnummers van de drosselaar, spoelwaterbegrenzers of reduceerringen van de meest verkochten merken zijn:
    · Grohe: 42074000
    · Geberit: 240476001
    · Viega: 449070
    · Wisa: 8035882383
    · TECE: 9820230
    · V&B: 92213500

Al onze toiletpotten voldoen aan de vereiste NEN norm EN997, waarin ook de toegestane “hoeveelheid” spetteren wordt gedefinieerd. Volgens de EN normen is een gering aantal spetters toegestaan, waardoor wij een volledig spettervrij toilet niet kunnen garanderen.

Opgelet: deze hierboven aanbevolen minimale hoeveelheden en maatregelen gelden ook voor de V&B modellen met Aquareduct.

Mocht dit alles onverhoopt toch niet het gewenste resultaat opleveren, dan verzoeken wij u om uw reclamatie, liefst voorzien foto's,  aan te melden bij het bedrijf, waarmee u destijds de koopovereenkomst bent aangegaan. Zij zullen er voor zorgdragen dat uw reclamatie, inclusief alle aankoopgegevens, via hun groothandel bij ons terecht zal komen. Uw aanvraag zal vervolgens door ons zo spoedig mogelijk in behandeling worden genomen.

Vertrouwende u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
    F.Mastenbroek

Ook een klacht indienen over Villeroy en Boch?