Klacht Vinted.nl: Onterecht permanent gedeblokkeerd account

Gebruiker1668954249

Na jarenlang keurig netjes gebruik gemaakt te hebben van vinted zowel als koper en als verkoper. Na het uploaden van een product (nieuwe Nike SB Dunks), kreeg ik plots de melding dat mijn upload/product van mijn profiel verwijderd was. Dit omdat zij(Vinted) van mening waren dat dit om een namaak product ging. Waarop dit gebasseerd is is mij nooit verteld. Vervolgens heb ik het nogmaals geprobeerd te uploaden, met wat kleine aanpassingen. Waarna ik direct een melding kreeg dat mijn account permanent geblokkeerd werd, omdat ik volgens hen(Vinted) nu tweemalig de regels van de voorwaarden&overeenkomsten heb geschonden. Zij zijn van mening dat het om een namaak product gaat. Ik heb vervolgens via de helpdesk een klacht ingediend omtrent deze blokkering. Daarbij werd er om extra duidelijkheid over het probleem en nog meer foto's gevraagd. Hierbij leverde ik elke bewijs tot in de detail, aankoopbon, specificatie van de schoenendoos+label, specificatie van het schoenlabel en nog meer gedetailleerde foto's. Binnen enkele uren kreeg ik te horen dat zij(Vinted) bij hun besluit bleven en dat dit ook gelijk het definitieve besluit is. Mijn account is nu onterecht permanent geblokkeerd en ik kan in geen enkele andere optie mijn onschuld en echtheid van het product bewijzen.
Aangezien zij zo direct voor eigen rechter spelen, wordt het eens tijd dat Vinted zelf voor de rechter verschijnt en verantwoordelijk wordt gehouden!

Ik wil dat het bedrijf allereerst mijn account deblokkeerd en mij in de toekomst een betere en eerlijkere mogelijkheid geven om mijzelf te verdedigen. Ook mogen zij de authenticators beter opleiden of betere professionals inzetten. Verder is een excuus naar alle gebruikers met ditzelfde probleem gepast.

Wij vinden dat Vinted.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Vinted.nl?