Klacht Visa: Verschil in wisselkoers bij aankoop en annulering van een online aankoop

Klachtnummer
# 461175
Gebruiker
EJ1970
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Middels ANWB Visa een aankoop gedaan bij Amazon.uk. Het bedrag is afgeschreven na een aantal dagen. Het product zou na 1 week leverbaar zijn, maar dat bleek niet haalbaar en werd veranderd naar datum onbekend. Daarom de bestelling geannuleerd. Na 1,5 week is het bedrag teruggestort. Na de koerswissel bleek er ca. 7 euro verschil, aangezien beide (aankoop en retour) in GBP berekend waren. Ik zou verwachten dat de eerste aankoop doorgehaald wordt, echter Visa heeft de retour als een aparte transactie verwerkt, waardoor dir verschil ontstaat. Niets gekocht/geleverd, maar toch kosten!
Er schijnt sinds een maand nieuwe algemene voorwaarden hiervoor te gelden.

De oplossing

Ik vraag me af of dit wettelijk mag en of Visa niet aangesproken kan worden bij annulering van een aankoop de originele transactie ongedaan te maken, in plaats van een tweede transactie met verschil in wisselkoers.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Visa hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Visa?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen