Klacht Vitens Waterbedrijf: door een KvK inschrijving op ons adres geen terugbetaling na lekkage

Klachtnummer
# 193518
Gebruiker
Hans Janssen
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Vandaag heeft de loodgieter geconstateerd dat er een lek is: door een onopgemerkte schade aan ons waterleidingsysteem, is het waterverbuik verdubbeld.
Deze schadepost kan normaal gesproken terug worden gevorderd bij Vitens, aangezien er geen water gebruik heeft platsgevonden.
Ik bel Vitens op en krijg te horen dat ik niet in aanmerking kom, omdat er een KvK inschrijving op ons adres staat. Dat klopt: ik heb een pensioen BV, waarin ik m'n eigen pensioen moet regelen, omdat ik zelfstandige ben. Er vinden geen bedrijfsactiviteiten plaats. Dat staat bij de KvK zo vemeld én de boekhouding toont geen enkele relatie met Vitens, aangezien we Vitens dienst 'water' vanuit privé gebruiken én betalen. Er is zelfs geen kantoor aanwezig ...
ONGEHOORD van Vitens en ik vraag mij af wat de achterliggende gedachte is om het enekele gegeven KvK inschrijving te gebruiken als zijnde het feit dat er een bedrijf met activiteiten zit.
Het gaat om een gewoon woonhuis met keuken, douche en toilet.

De oplossing

ik wil als consument behandeld worden, aangeziener geen bedrijfsactiviteiten (mogen) plaatsvinden, die er ook niet plaatsvinden en er geen enkele relatie ligt tussen de lekkage en het hebben van een (stille) pensioen BV.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Vitens Waterbedrijf is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

0 reacties

Ook een klacht indienen over Vitens Waterbedrijf?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen