Klacht Vitens Waterbedrijf: Jarenlang te veel betaald

# 181987
M.M. Schneiders

Mijn waterrekening was jarenlang te hoog door een watermeter met veel te grote capaciteit. Mijn rekeningen liepen op tot boven de 1.500 per jaar, terwijl ik het watergebruik van een familie van 5 heb. In 2005 kocht ik mijn huis in Hilversum. Ik had daarvoor 25 jaar in het buitenland gewoond, onder andere in Curacao, Hong Kong en in Zuid Amerika, en aangezien ik expat was geweest, werd de waterrekening door het bedrijf voor mij betaald. Ik had dus geen vergelijkingsmateriaal om te zien dat mijn rekening veel te hoog was. Op uw factuur staat ook niet aangegeven dat ik een bijzonder grote meter heb. Ik heb nu een meter met capaciteit van 4m3 aangevraagd, en mijn rekening gaat nu drastisch naar beneden. Ik heb helaas wel bijna 11 jaar meer dan 1,000 per jaar teveel betaald. Zou het mogelijk zijn om daar (een gedeelte) van terug te krijgen. Ik dank u alvast zeer voor uw aandacht voor dit bericht. Met vriendelijke groet, Mark Schneiders

Ik zou compensatie willen ontvangen voor de 11x1.000=11.000 die ik over 11 jaar teveel heb betaald.

Vitens Waterbedrijf is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.