Klacht Vitens Waterbedrijf: Kalkaanslag

Nico

In de gemeente Doetinchem waar klager woont is de hardheid van het water 12,1 hetgeen resulteert in veel kalkaanslag op de sanitaire inboedel van onze woning. Bij de moderne mengkranen die voorzien zijn van een niet bereikbare mengkamer, is het niet mogelijk om bij de dichtgeslipte mengkamer te komen. Dit resulteerde onlangs in het moeten vervangen van een 5 jaar oude mengkraan van Grohe √° raison van 350 Euro . Dit is de reden dat ik uiteindelijk u om raad vraag daar er in de loop van de jaren regelmatig kleinere sanitaire voorzieningen moesten worden vervangen worden wegens niet meer te verwijderen kalk. Vitens zelf antwoord hierop: wij houden ons aan de wettelijke normen en kunnen verder niets voor u doen terwijl er naar mijn smaak wel degelijk oplossingen voor zijn.
Vraag: in hoeverre kan ik het waterbedrijf Vitens verantwoordelijk stellen door de berokkende schade?

In afwachting van uw antwoord.
N.S.J. (Nico) Hoogland.

Vergoeding van de genoemde Grohe mengkraan en maatregelen om de hardheid van het drinkwater terug te brengen door bestaande technieken toe te passen.

Vitens Waterbedrijf is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over Vitens Waterbedrijf?