Klacht Vitens Waterbedrijf: te korte termijn doorgeven watermeterstand

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 35641
Gebruiker
Martin
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Vitens stuurt je een kaart met de vraag de watermeterstand door te geven. Dat moet je binnen 14 dagen doen, anders schatten ze je verbruik. Maar dat staat niet op de kaart, ook niet op de jaarrekening, nergens - dat merk je pas als je de eerstvolgende rekening leest. Ik vind die 14 dagen klantonvriendelijk kort. En ik vind sowieso dat een eventuele termijn op de kaart vermeld moet worden.

De oplossing

Een langere termijn, bijv. 6 weken. En op de kaart moet die termijn duidelijk vermeld staan, inclusief dat overschrijding ervan leidt tot het schatten van je verbruik.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Vitens Waterbedrijf is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

1 reactie

  1. Auteur
    Martin
    Datum
    Vitens heeft nooit gereageerd en recentelijk bleek dat ze nog steeds dezelfde methode hanteren - ze leren dus ook niet van hun fouten.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Martin
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Vitens Waterbedrijf?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen