Klacht Vitens Waterbedrijf: Vitens is buiten de maand dat het hen uitkomt niet bereikbaar om je meterstand gratis door te geven.

M.H. van Raay

In de maand dat het hen uitkomt, mag je hun website gebruiken of een gratis tel.nr.
Doe je dat niet snel genoeg, dan wordt je enkele malen 's avonds gebeld door een bandje: of je je meterstand maar snel wilt doorgeven!
Wil je het na deze ene maand doen, dan is het tel.nr. niet in gebruik, de website weigert je stand te accepteren en de enige optie die je hebt, is een betaald 0900-nummer.
Een mailadres lijken ze niet te hebben.
Doorgeven via de chat geeft de reactie: "We kunnen het niet wijzigen".
Kortom: buiten de korte periode dat het Vitens uitkomt, is het onmogelijk om je meterstand gratis door te geven.
Het gevolg is dat ze gaan schatten en ze schatten daarbij te hoog, zodat je teveel betaalt.
Deze hele procedure lijkt erop gericht om je teveel te laten betalen - geld waarmee Vitens dan bijv. via belegging een leuk rendement kan halen - ten koste van de klant.

Ik wil graag het hele jaar door mijn meterstand gratis kunnen doorgeven. Bijvoorbeeld op "mijn" webpagina op hun site of op het gratis tel.nr. of via een mailtje.

M.H. van Raay
Eerst was de oplossing: "We hebben te hoog geschat. Ik pas de stand aan, met de nieuwe datum en dan gaat uw kosten omlaag". Dan was het probleem opgelost geweest. 10 minuten later werd ik opnieuw gebeld: "Als ik de stand en de datum aanpas, dan moet u bijbetalen". Waarom in vredesnaam, als u TE HOOG geschat hebt? "Vastrecht, blabla". Deze oplossing is voor mij NIET acceptabel. Ik zie wel wat ze doen, maar als er te hoog geschat wordt en er later terugbetaling plaatsvindt, zal ik daarover wettelijke rente eisen, want vanaf 2019-06-26 kennen ze de echte stand, dus is schatten een onrechtmatige daad. Wie onderzoekt eens hoeveel Vitens verdient aan het te hoog inschatten van je verbruik en vervolgens daarover bij verrekening geen rente te betalen?

Ook een klacht indienen over Vitens Waterbedrijf?