Klacht VKG: het verkeerde adres
Details
De klacht
Door een fout bij VKG heb ik een beschikking gekregen van €407 van het CJIB voor een onverzekerd voertuig.VKG heeft een adreswijziging niet goed doorgevoerd, waardoor zij twee adressen van ons hebben. Ons goede adres, maar ook ons oude adres.
De rekening + herinneringen zijn verstuurd naar ons oude adres en hebben wij nooit ontvangen, hierdoor konden wij deze niet betalen.
VKG heeft vervolgens de verzekering geschorst, zonder dat wij hiervan wisten.
Vervolgens kregen wij een brief van het RDW dat het voertuig onverzekerd was en dat er een boete kwam.
Wij hebben meteen contact opgenomen met de tussenpersoon en de rekening meteen betaald.
Verrassend is wel, dat het incassobureau ons wel opeens weet te vinden via het juiste adres, mail en telefoon. Waarom kon VKG niet even contact opnemen over de niet betaalde rekeningen en over het schorsen van de verzekering?
De oplossing
Gewenste oplossing:Dat de beschikking wordt betaald door VKG of dat zij op één of andere manier er voor zorgen dat de beschikking wordt kwijtgescholden.
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.