Klacht Vliegtickets.nl: Een slechte service, niet reageren op het probleem en of het bieden van een oplossing.

content Niet opgelost

Reserveringscode: KUOOGW-SQ0323
Wij hebben via Vliegtickets.nl een retourvlucht geboekt voor 2 personen van Amsterdam naar Singapore en weer terug .Omdat onze zoon in Singapore werkzaam is hebben wij deze vlucht al meerdere keren via Vliegtickets.nl en de KLM geboekt. De reden van onze vlucht was de geboorte van onze kleinzoon, tuurlijk wilden wij als Opa en Oma daar graag z.s.m. Aangezien onze zoon zeer regelmatig met SPA naar Nederland vliegt adviseerde hij ons met SPA te vliegen. Wij waren van mening, dat was onze fout, dat wij zoals gebruikelijk met een avondvlucht zouden vliegen en dachte dat deze om 11:15 in de avond ging. Wij werden op d.d. 08.05.2018 tegen 10:30 door een medewerker van SPA gebeld met de vraag of wij nog wilden vliegen, omdat wij nog een uur van Schiphol vandaan waren ging dat niet meer lukken en hebben wij dat aan SPA medegedeeld. De dame gaf ons direct het service nr. van SPA en het advies om met deze contact op te nemen met de vraag wat ze nog voor ons konden regelen. Wij hebben direct met Vliegtickets.NL
contact gezocht maar konden deze na 2x een lange tijd in de wacht te hebben gestaan niet bereiken. Hierna hebben aan deze een WA bericht gestuurd, maar tot op heden niets meer vernomen. Toen maar gebeld met SAP en kregen een heer aan de telefoon dien het allemaal maar erg stom vond en vertelde dat hij niets voor ons kon doen. Ook op de vraag of het mogelijk was om de tickets na een volgende vlucht door te boeken, antwoorde hij dat hij het stom van ons vond maar dat hij niets kon betekenen. We hebben toen tien minuten nogmaals gebeld en kregen een vriendelijke dame aan de lijn, deze antwoorde op de vraag of wij dan wel de terugvlucht konden gebruiken dat dit niet mogelijk was, oftewel je kunt alleen terug vliegen als je ook heen vliegt. Dus doorboeken naar een volgende retourvlucht was niet mogelijk, ze vertelde dat wij met een behoorlijke toeslag wel een retourvlucht vanaf Frankfurt naar Singapore konden boeken, zijnde een avondvlucht. Maar dan moesten wij zelf zorgen dat wij op Tijd in Frankfurt waren omdat er geen vluchten waren van Amsterdam naar Frankfurt.

Dus maar direct een ticket geboekt voor een retour avondvlucht voor 2 personen bij de KLM zodat bij de volgende morgen in Singapore waren. Gebaseerd op bovenstaand leggen wij een klacht neer bij, Vliegtickets.nl en Singapore Airlines voor de slecht service, afhandeling van de case.
Van beide gerenommeerde bedrijven hadden wij wel een andere opstelling verwacht, tuurlijk hebben wij de fout gemaakt omdat we niet nauwkeurig genoeg de tickest hebben bestudeerd, maar dat wil nog niet zeggen dat we voor ons gevoel compleet in de steek zijn gelaten en dat ook SPA melde dat onze retourvlucht hierbij ook vervallen was.
Een correct antwoord van partijen en een financiële vergoeding voor de niet door SPA uitgevoerde retourvlucht ( 2 personen Singapore > Amsterdam)

Vliegtickets.nl
    Beste Peter,

Bedankt voor jouw bericht via deze website.

Het is enorm jammer dat er geen gebruik is gemaakt van de gereserveerde vluchten als gevolg van een vergissing in de geboekte reistijden.

Omdat je voor een bepaald tarief reserveert zijn hier ook bepaalde boekings- en vervoersvoorwaarden op van toepassing zoals onder andere het reizen via een bepaalde route. Als men afwijkt van de route, bijvoorbeeld de heenreis niet gebruikt, dan verbreekt men de vervoersovereenkomst zoals afgesloten met de luchtvaartmaatschappij. Voor andere routes zoals enkele reizen gelden andere tarieven. Daarnaast is het van de boekingsvoorwaarden afhankelijk of wijzigingen in route en/of datum überhaupt toegestaan zijn (al dan niet tegen wijzigingskosten).

De boekingsvoorwaarden van de tickets staan een refund van het tarief en veiligheidstoeslagen spijtig genoeg niet toe. Omdat er niet gereisd is kan men wel een (gedeeltelijke) refund van de ongebruikte luchthavenbelastingen verkrijgen. Normaliter zijn aan de verwerking hiervan administratieve kosten van toepassing. Gelet op de ongelukkige situatie hebben wij deze kosten coulance halve niet in rekening gebracht. Het resterende bedrag zal binnen uiterlijk zeven dagen worden verwerkt op het voor ons bekende rekeningnummer.

Helaas kan ik met betrekking tot de communicatie met de luchtvaartmaatschappij niets voor u betekenen. Ik hoop dat u echter met bovengenoemde toch van dienst te zijn geweest.

Vliegtickets.nl

Peter Zaadnoordijk
Een financiële tegemoetkoming in een aantal verrekende kosten door Vliegtickets.nl Een correct antwoord op mijn klacht. Met dank voor Uw inzet. Datum : 18.06.2018, de toegezegde vergoeding is nog niet ontvangen. Peter Zaadnoordijk

Ook een klacht indienen over Vliegtickets.nl?