Klacht Vliegtickets.nl: Geen geld terug bij gratis annuleren bij vliegtickets.nl

# 319644
RJA Schuringa

Op de website van vliegtickets staat heel duidelijk dat tot 20:00 uur op dezelfde dag gratis geannuleerd kan worden.

Via je account kun je de geboekte ticket dan op de site annuleren.
Je krijgt dan binnen een paar minuten een bericht dat de annulering in behandeling genomen is. En de volgende dag krijg je dan een bericht dat de annulering gelukt is, maar dat je geen geld terug krijgt, omdat er in de voorwaarden staat dat gratis annuleren telefonisch moet en dat dit voor "lowcost" maatschappijen niet mogelijk is.
Tijdens het annuleringsproces krijg je geen enkele melding dat er voorwaarden zijn verbonden aan het "gratis" annuleren.

Ik vind dit misleidend omdat je vooral naar vliegtickets.nl gaat om een zo goedkoop mogelijke ticket aan te schaffen en je dus 99 van de 100 keer bij een lowcost maatschappij uitkomt.
En waarom zou je telefonisch annuleren als dat heel makkelijk gaat via de website en je meestal via de telefoon in een wachtrij terecht komt en ook nog eens flink moet betalen voor het gesprek.

Als je rechtstreeks boekt bij Transavia betaal je dezelfde prijs voor je ticket en hoef je geen boekingskosten te betalen. Ook extra's als stoelen met extra beenruimte zijn veel goedkoper en makkelijker bij te boeken.

Terugbetalen van de geannuleerde vliegticket en de boekingskosten. 110 euro vliegticket en 29,50 euro boekingskosten, in totaal 139,50 euro.

RJA Schuringa
    Na een week nog niets gehoord van vliegtickets.nl
    Vliegtickets.nl
    Geachte heer Schuringa,

Mijn collega heeft u reeds op 3 augustus 2018 een email toegezonden met de voorwaarden die gelden bij het gratis annuleren tot 20:00u. Deze voorwaarden kunt u terug lezen op onze website via de volgende link:

Helaas kunnen wij een restitutie van uw ticket niet honoreren met eerder genoemde criteria.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,
    Customercare Vliegtickets.nl

Ook een klacht indienen over Vliegtickets.nl?