Opgelost door Vliegtickets.nl: geen reactie op annulering via webformulier

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 44213
Gebruiker
J.M. van der Kuip
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Op de annulering van mijn vliegticket via het webformulier van vliegtickets.nl heb ik geen reactie ontvangen. Ook een tweede annulering leverde geen reactie op. Na uiteindelijk bellen (0900-9556) werd mij verteld dat ik de annulering een 3e keer moet mailen, niet via hun webformulier maar naar het adres customercare@vliegtickets.nl. Ze reageerden niet op mijn melding dat ik de annulering al 2x had gestuurd, vertelden alleen dat ik het opnieuw naar dit e-mailadres moest versturen.
Ik vind het bizar en zonde van mijn tijd en geld dat ik eerst naar een betaald telefoonnummer moet bellen om de informatie te krijgen (u moet de annulering naar het volgende emailadres sturen: ...) die op de website had moeten staan.

De oplossing

Toelichting waarom het webformulier niet werkt, er geen enkele reactie op komt en er eerst gebeld moet worden met hun betaalde nummer voordat de juiste info wordt gegeven hoe een annulering uitgevoerd moet worden. Dit staat niet op hun website.
En graag hun excuses dat dit tijd en geld heeft gekost van mij.

2 reacties

  1. Auteur
    Vliegtickets.nl
    Datum
    Geachte mevrouw Van der Kuip,Hartelijk dank voor het toezenden van uw e-mail.Wij betreuren te vernemen dat de afhandeling van de annulering van de reservering van de heer Karroum niet is geweest zoals u van ons mag verwachten. Wij bieden u onze welgemeende excuses aan voor het ongemak dat u hiervan heeft ondervonden.Na ontvangst van uw e-mail afgelopen weekend, hebben wij de afdeling die intern verantwoordelijk is voor de afhandeling gecontacteerd. Zij hebben de annulering direct verwerkt, en u reeds via e-mail hierover geïnformeerd. Door een interne (menselijke) miscommunicatie als gevolg van uw verzoek of de heer Karroum ook alleen de terugreis zou mogen gebruiken, is de annulering naderhand niet doorgevoerd. Wij hebben ter compensatie van het ongemak en uw telefonisch gemaakte kosten onze annuleringskosten (EUR 45) niet in rekening gebracht. Normaliter zal u binnen ongeveer twee weken het gecommuniceerde bedrag op de rekening ontvangen. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Vliegtickets.nl
  2. Auteur
    J.M. van der Kuip
    Datum
    Vliegtickets.nl heeft binnen 2 dagen een welgemeend excuus aangeboden en een coulance aangeboden: we hoeven geen annuleringskosten te betalen, alleen de kosten van de vliegmaatschappij zelf.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
J.M. van der Kuip
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Vliegtickets.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen