Klacht Vliegtickets.nl: Misleidend en niet oplossingsgericht!

Joëllevan der stoep

Onlangs tickets geboekt naar San Francisco via vliegtickets.nl
Er werd vermeld dat er nog maar 9 beschikbaar waren dus ik wilde niet meer te lang wachten met boeken.
Tot mijn verbazing zag ik van het weekend dat exact dezelfde tickets €100 per stuk goedkoper waren! En u raad het al, nog steeds 9 beschikbaar...ondanks het feit dat we al ruim een maand verder zijn. Typisch geval van schaarste creeeren waardoor klanten sneller een ticket zullen aankopen.
Zojuist contact opgenomen met klantenservice. Totaal niet oplossingsgericht, bergripvol en meedenkend. Ik voel me aardig bedonderd en ben nu extra €200 kwijt voor dezelfde vlucht. Het lijkt mij dat er dan toch wel iets te regelen of te compenseren valt! Ik ben altijd zeer tevreden geweest over vliegtickets.nl en heb dit ook altijd aan vrienden en familie aangeraden vanwege het gebruiksgemak en prijs. Ik ben dan ook zeer teleurgesteld in vliegtickets.nl en vind het jammer dat ze me op geen enkele manier tegemoet kunnen komen.

Compensatie van te veel aan gemaakte kosten

Vliegtickets.nl
    1/2
    Geachte mevrouw Van der Stoep,Hartelijk dank voor het toezenden van uw e-mail en uw melding via Klachtenkompas. Wij betreuren te vernemen dat u ontevreden bent over de reservering die u in december 2013 heeft gemaakt via onze website. Wij begrijpen uiteraard dat een naderhand door de luchtvaartmaatschappij doorgevoerde wijziging naar voordeligere tarieven allerminst prettig is. Wij willen u hierover het volgende informeren.De beschikbaarheid op vluchten en de tarieven van tickets wijzigen continu. De luchtvaartmaatschappijen schuiven continu met de beschikbaarheid van de stoelen in de verschillende tariefklassen. Ook zijn er continu wisselingen in de hoogte van de tarieven. De luchtvaartmaatschappijen letten bij de bepaling hiervan onder andere op de bezettingsgraad van de eigen vluchten, de economische situatie op dat betreffende moment, eventuele evenementen en acties van concurrerende luchtvaartmaatschappijen. Daarnaast worden er natuurlijk ook doorlopend boekingen gemaakt en annuleringen doorgevoerd. Dit beïnvloedt de beschikbaarheid op de vluchten uiteraard ook. De beschikbaarheid die wordt vermeld wordt altijd aangegeven voor een bepaald aantal stoelen die de luchtvaartmaatschappij voor dat betreffende tarief beschikbaar stelt. Een luchtvaartmaatschappij kan 300 stoelen beschikbaar hebben in een vliegtuig, maar uiteindelijk slechts een (beperkt) aantal stoelen beschikbaar stellen voor verkoop voor een bepaald tarief. Als reisorganisatie hebben wij op dit (commerciële) proces geen enkele invloed. Wij hebben van een dergelijke situatie ook geen enkel voordeel omdat wij het gehele bedrag van het tarief en de luchthavenbelasting bij ticketuitgifte afdragen aan de luchtvaartmaatschappij.
    Vliegtickets.nl
    2/2
    De commissies op vliegtickets zijn jaren geleden al afgeschaft. De enige verdiensten voor onze organisatie zijn de boekingskosten. Dit is ook tevens de reden dat wij geen oplossing kunnen bieden voor het verschil in tarief. U boekt op een bepaald moment, voor de prijs die op dat moment door de luchtvaartmaatschappij aangeboden wordt op onze website. Een luchtvaartmaatschappij geeft in een dergelijke situatie geen restituties van het verschil in tarief.Wij begrijpen dat dit een vervelende kwestie betreft en wij vinden het buitengewoon spijtig, echter is dit de marktwerking waarin de luchtvaartmaatschappijen een commerciële strategie toepassen. Wij hopen enige verduidelijking te hebben verschaft in dit proces. Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,Met vriendelijke groet,Vliegtickets.nl Customercare

Ook een klacht indienen over Vliegtickets.nl?