Opgelost door Vliegtickets.nl: Naam correctie kost EUR 1900 extra!

angry Opgelost
Vancouver1408

Mijn 17 jarige dochter heeft vliegttickets geboekt naar de VS om haar neefjes te bezoeken. Op de door Vliegtickets.nl toegestuurde boekingsbevestiging/reizigers gegevens staat haar achternaam volledig juist vermeld Dit is door haar gecontroleerd en de naam is correct. Komt overeen met de naam in haar paspoort. Op dezelfde mail van Vliegtickets.nl staat dat je goed moet controleren of de naam correspondeert met de naam in het paspoort. In dit geval reizigersgegevens = naam paspoort. 100 % identiek. Pas later merkt zij op dat op haar eticket 2x keer Vander ipv 1x staat. Hoewel de reizigersgevegens duidelijk de juiste achternaam laten zien. En er dus voor haar geen reden was om te reageren op de boeking. Nu wil zij haar naam correct op haar ticket hebben en verzoekt om een correctie van haar naam op het ticket. Dit kan volgens Vliegtickets.nl niet. Ze moet een nieuw ticket kopen en het oude vervalt. EXTRA KOSTEN EUR 1.900 !! Dit boven op de kosten die zij al heeft betaald voor het eerste ticket. Dit is een bedenkelijke manier van handelen temeer omdat haar reizigers gegevens correct staan vermeld op de mail van Vliegtickets.nl. Op geen enkele wijze wordt er meegedacht of meegewerkt aan deze situatie. Het verschuilen achter systemen, verwijzen naar de luchtvaartmaatschappij etc. Beneden alle peil.
De voornaam van mijn andere dochter stond door fout van Vliegtickets.nl ook verkeerd op e-ticket. EM.A in plaats van EMMA en dat hebben hebben ze wel snel kunnen aanpassen.
Door onduidelijkheden op de boekingsbevestiging is e-ticket van mijn dochter niet geldig

Vliegtickets.nl dient de naam op het e-ticket aan te passen zodat deze naam correspondeert met de naam (reizigersgegevens) op de boekingsbevestiging. Hiervoor dient mijn dochter geen EUR 1900 te betalen.

Gegevens boekingsbevestiging correspondeert niet met e-ticket. De reizigersgegevens (de echternaam) op de boekingsbevestiging is juist.

Vliegtickets.nl
    Beste Van der Graaf,

Dank voor uw bericht.

Het is uiterst vervelend te vernemen dat de naam van uw dochter verkeerd op het ticket staat. Het is begrijpelijk dat dit vervelende consequenties met zich mee brengen.

Wij hebben de boeking gecontroleerd en willen u graag hetvolgende hierover vermelden.
    De naam van Floortje stond inderdaad goed op de boekingsbevestiging. In uw schrijven geeft u aan dat Floortje dit heeft gecontroleerd, omdat wij dit ook op de boekingsbevestiging aangeven. Echter, de naam van Emma stond op de boekingsbevestiging niet correct vermeldt. Dit had uiteraard gezien kunnen worden op het moment dat Floortje de boekingsbevestiging had gecontroleerd en had er gelijk contact met ons opgenomen kunnen worden. Dit is helaas niet gedaan.
    Wij kunnen in ons systeem achterhalen wat u tijdens de online boeking heeft ingevuld. In ons email naar u toe hebben wij de screenshots gestuurd dat er tijdens de boeking 'van der' zowel als tussenvoegsel als achternaam is ingevuld. De boekingsbevestiging is vervolgens niet goed gecontroleerd of beide namen correct in de boeking staan. De naam kan niet door ons aangepast worden zonder kosten. Dit komt omdat er gebruik wordt gemaakt van verschillende luchtvaartmaatschappijen tijdens de reis. De hoogte van de wijzigingskosten komt voornamelijk dat er een tariefverschil is tussen beide tickets. Het kan voorkomen dat het tariefverschil minder is dan de eerder gecommuniceerde kosten.

Wilt u het tariefverschil opnieuw laten berekenen, neem dan telefonisch contact met ons op.

Vliegtickets.nl

Vancouver1408
Nu claimt Vliegtickets.nl dat de naam van Emma verkeerd staat op de bevestiging en Noortje op basis daarvan had moeten reageren.... Ik heb later een ticket geboekt voor mijzelf en daar staat dezelfde achternaam (achternaam zonder tussenvoegsel) als bij Emma. Wat een gedraai van Vliegtickets.nl

Ook een klacht indienen over ?