Klacht Vliegtickets.nl: Onmogelijk annuleren vliegticket Emiraten

jozef112

Ik heb op 9 juli j.l.een ticket voor 11 december naar Bangkok gekocht met Emiraten nu hoorde ik twee dagen later dat een van de mensen waar in Thailand verblijf borstkanker heeft dus ik probeerde mijn ticket te annuleren dat kon niet de maatschappij kent geen refund maar ik kon wel wijzigen maar daat waren kosten aan verbonden vaste kosten €295?? kosten voor eventuele duurdere ticket ik schat zo,n €150 prijs oude ticket €593 was goed koop daarom heb deze toen al gekocht normaal zo,n €750 dus zou mijn nieuwe ticket zo,n
€1038 en dat voor dezelfde vlucht alleen 4 weken korter want ik zou korter gaan want in plaats van bij deze mensen te verblijven moet ik dan hotels nemen dat is duurder want zij hebben wel wat anders aan hun hoofd dan het verzorgen van mij.
Ik vind deze prijzen belachelijk.
Groetend
Joop Maarsen

Annuleren van mijn ticket of het wijzigen van mijn datum voor dezelfde prijs

jozef112

Trouwens Jullie schrijven dat een reactie van hun verwacht wordt uiterlijk binnen twee weken hoe kan het dan dat de klacht n al af gesloten wordt?

Vliegtickets.nl
    Geachte heer Maarsen,

Hartelijk dank voor het toezenden van uw klacht via Klachtenkompas.

Het is buitengewoon spijtig te vernemen dat u ontevreden bent over de reservering die u heeft gemaakt via onze website. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is als u onverwachts wordt geconfronteerd met extra kosten.
    Met betrekking tot de kwestie wil ik u het volgende informeren.

Tijdens het online boekingsproces bieden wij u de optie om de wijzigings- en annuleringsvoorwaarden van uw ticket te bekijken alvorens u de boeking afrond. Hierbij wordt aangetoond dat indien u dit ticket wenst te wijzigen de luchtvaartmaatschappij hier EUR 250,- voor berekend. Bij annulering is het ticket non-refundable wat in houdt dat u hier geen geldt voor retour kunt krijgen. Dit zijn de voorwaarden van Emirates waar wij ons als reisagent te allen tijden aan dienen te houden en waar u online mee akkoord gegaan bent. Tevens bieden wij tijdens het online boekingsproces aan om een servicepakket af te sluiten. Afhankelijk van het type servicepakket kunnen onze administratiekosten komen te vervallen indien u een vlucht moet wijzigen of annuleren.

Momenteel zijn er verschillende opties om uw vlucht aan te passen naar een andere datum. In een aparte email zal ik u hierover specifiek informeren met betrekking tot de kosten hiervan.
    Houdt u er rekening mee dat deze prijzen en beschikbaarheid te allen tijden kunnen wijzigen en een prijs/datum pas gegarandeerd is nadat u hiervoor akkoord bent gegaan en voor betaald heeft.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Vivian van Vliegtickets.nl
    Customer Care

jozef112
Dit vind ik geen oplossing ook al omdat de maatschappij zoveel tijd heeft voor het opnieuw verkopen van de plaats zo,3 a 4 maanden dus ik zou dit ticket heel makkelijk moeten kunnen annuleren en ook de vaste kosten van €250 voor het veranderen van mijn ticket vind ik onredelijk hier kan ik niets mee hier zal ik dan ook geen gebruik van maken. Dit zijn geen oplossingen ik vind dit ook niet klantvriendelijk Joop Maarsen

Ook een klacht indienen over Vliegtickets.nl?