Klacht Vliegtickets.nl: Storing?

Jacqueline

Heb 21-1-2014 via site 2 tickets besteld en betaald voor vakantie naar Mallorca. Kreeg vandaag mail dat wegens een technische storing de boeking niet is gelukt. Het betaalde bedrag zal worden terug gestort en als ik een andere boeking wens te maken, dan kan ik contact opnemen met de klantenservice.
Ik snap het niet; heb toch een bevestiging dat mijn boeking vastligt. Bel naar klantenservice; vriendelijke dame verteld dat er inderdaad een storing is geweest en dat de boeking niet gelukt is. Maar als ik wil, kan ze een nieuwe boeking voor me maken. Nou graag! Maar... nu blijken dat de tickets ineens € 50,00 per stuk duurder zijn!!! Kan dat zomaar? Ik heb toch een bevestiging dat ik voor € 404,00 twee tickets gekocht heb.
Het is toch niet mijn fout/schuld dat die boeking van 21-1 niet gelukt is. Moet ik er dan wel voor betalen?

Ik had het normaal gevonden als ze me de tickets voor dezelfde prijs hadden aangeboden.

Vliegtickets.nl
    Geachte mevrouw,Hartelijk dank voor het toezenden van uw e-mail en uw melding op Klachtenkompas.nl. Wij betreuren de situatie betreffende de door u gewenste reservering welke als gevolg van een technische storing in het reserveringsysteem niet kon worden gerealiseerd.
    Wij hebben u reeds via e-mail van een inhoudelijk reactie voorzien. Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd,Met vriendelijke groet,Vliegtickets.nl
    Jacqueline
    Ik begrijp de uitleg die Vliegtickets.nl heeft gegeven. Maar ik ben het er niet mee eens dat dit ten koste gaat van de klant. Lijkt me verstandig dat reisorganisaties zich bundelen om herhaling van dergelijke "storingen" te voorkomen. Dit kost nl. wel degelijk reserveringen en klanttevredenheid. Ik persoonlijk zal nl. nooit meer boeken via Vliegtickets.nl en het ook zeker afraden aan familie en vrienden!
    Vliegtickets.nl
    Geachte mevrouw, Bedankt voor uw reactie. Ook andere organisaties die gebruik maken van het wereldwijd opererende systeem kunnen hinder ondervinden van een dergelijke situatie. Natuurlijk is dit enorm vervelend en zoals u aangeeft ondervinden wij hiervan de nadelige gevolgen. Indien een dergelijke onfortuinlijke situatie zich voordoet dan proberen wij de hinder voor onze klanten natuurlijk te beperken. Hierin zijn wij echter ook afhankelijk van derden, en kan lukt dit helaas niet altijd. Wij hopen dat u uw beslissing in de toekomst zal herzien en wij u weer als klant van dient mogen zijn. Met vriendelijke groet, Vliegtickets.nl
    Jacqueline
    Ik blijf het raar vinden dat - ondanks- een bevestiging (!!) dat ik de vlucht geboekt heb deze zomaar mislukt kan zijn. Dan klopt er toch ook iets niet aan het reseveringssysteem. Geef dan niet zo snel aan dat reservering gelukt is! Nu stond ik voor het blok, want na het boeken van de tickets via vliegtickets.nl heb ik het hotel geboekt. Plots bleek dus dat de tickets niet doorgingen, maar stond natuurlijk de boeking voor het hotel wel vast.
    Vliegtickets.nl
    Geachte mevrouw, het boekingssysteem bestaat uit verschillende onderdelen en systemen die gekoppeld zijn, maar separaat opereren. In geval van een technische storing is het niet altijd mogelijk voor het ene systeem om een storing een in ander systeem te herkennen. Wij hopen dat u een geschikt alternatief zal vinden. Wij adviseren u in contact te treden met de dienstverlener/leverancier van het hotel, hierop zullen de voorwaarden van de dienstverlener van toepassing zijn. Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd, Vliegtickets.nl.
    Jacqueline
    Reactie van Vliegtickets.nl duidelijk. Mijn probleem/klacht is er echter niet mee opgelost.

Jacqueline

Ook een klacht indienen over Vliegtickets.nl?