Opgelost door Vliegtickets.nl: Teruggave meerwaarde non refundable van 175 euri

Chirpy

Drie maanden voor de vlucht naar Trondheim zou plaatsvinden heb ik de vlucht willen annuleren omdat het festival eind augustus 2016 waaraan ik zou deelnemen niet doorging. 5 december 2015 heb ik 240 euri overgemaakt naar Vliegtickets.nl.
De KLM verwees me naar vliegtickets.nl omdat zij de reis voor mij geboekt hadden.
Vliegtickets wees op de annuleringsvoorwaarden. Ik heb protest aangetekend omdat ik van mening ben dat naast de vliegkosten de andere kosten als luchthavenbelasting enz.. beslist geretourneerd kunnen worden naast de 175 euri die niet teruggeefbaar zijn . Op mijn laatste mail naar het bedrijf heb ik nooit antwoord gekregen. Kort gezegd: boek je via vliegtickets.nl dan ben je gewoon al je geld kwijt mocht er iets veranderen. Zij steken het bedrag in hun zak dat de KLM eventueel wel wilde teruggeven.
Ik ben hier hoogst ontstemd over.

Ik verlang 240,39-175= 65,39 terug
Waaromdat nog steeds niet is geschied, is mij een raadsel.

Vliegtickets.nl
    Beste meneer Vermeulen,
    Allereerst excuus voor het niet beantwoorden van uw laatste e-mail.
    Ik heb gezien dat wij uw restitutie volgens de voorwaarden van zowel KLM als Vliegtickets.nl hebben behandeld. U heeft betaald EUR240,39. Hiervan bestaat EUR175,- uit het tarief van het ticket, EUR35,89 uit luchthavenbelastingen en EUR29,50 ui de boekingskosten van Vliegtickets.nl. Conform de voorwaarden van KLM wordt het tarief niet terugbetaald. Conform de voorwaarden van Vliegtickets.nl worden de boekingskosten niet terugbetaald. Blijft over EUR35,89. Dit zijn de luchthavenbelastingen en de brandstoftoeslagen die worden geheven. Volgens de voorwaarden van KLM worden brandstoftoeslagen niet terugbetaald en berekenen zij tevens EUR25,- voor een restitutieverzoek. Na aftrek van deze kosten blijft er helaas niets meer over om terug te storten.
    Het spijt ons dat we u niet anders kunnen informeren.

Vliegtickets.nl Customer Care
    Chirpy
    In een vergelijkbaar geval met Singapore Airlines kreeg ik de extra kosten als luchthavenbelasting enz. gewoon terug. Zal in het vervolg goed de algemene voorwaarden van elke maatschappij raadplegen zodat ik nadien geen klacht meer hoef te uiten, maar weet waar ik aan toe ben. Het antwoord van Vliegtickets is uiterst correct.

Chirpy

Ook een klacht indienen over Vliegtickets.nl?